PDA

Vis full versjon : Et par spørsmål

Brumm
28-08-2002, 13:37
Prøver å få tak i bladet Gravid. Men finner det ikke noe sted. Er det fordi det er utsolgt eller hva skjer?

En annen ting... Kan vi fremdeles ta sit-ups eller er det fy-fy nå....

Det er så mange spørsmål som surrer...... :o

Maz
28-08-2002, 14:00
har sett bladet ikker er i hyllene denne uken. Tror det betyr nytt blad rett rundt hjørnet.

Ad. situps så er jeg ikke sikker har hørt både og.

I am
28-08-2002, 14:35
Har heller ikke sett bladet den siste uken, det er nok et nytt rett rundt hjørnet.
Ang. sit-ups så er det bra å ta rette sit-ups, iallfall de første månedene, men du skal ikke ta skrå.

Klem fra I am 7+2

Hampus
28-08-2002, 18:33
Har heller ikke sett bladet i hyllene denne uken, men et nytt nummer er sikkert rett rundt hjørnet! :kidoki:

Hva gjelder situps så har jeg hørt at man kan ta vanlige situps de 3-4 første månedene, men ikke situps på skrå!

:findag:

6+4

Saga
29-08-2002, 10:26
Bladet Gravid fåes på Narvesen til vanlig, men som de sier så er nok et nytt blad rett rundt hjørnet!

Jeg har vært treningsinstruktør for gravide i noen år. (Sammen med fysioterapauter), og de har rett de som sier at du skal unngå skrå sit-ups i starten av svangerskapet, men når magen din blir stor så kan du ta dem på skrå da det nesten er umulig å ta dem rett opp:p

Helt ærlig synes jeg ikke man skal ta sit-ups i det hele tatt!
En bedre øvelse for gravide er å sitte på alle fire, la hodet hvile nedover, trekk magen oppover...hold den oppe noen sekunder, og slipp den ned igjen. Gjenta så mye du orker:p
Kan love deg at dette er mer enn bra nok trening for magemuskler når magen begynner å bli tung!!:D
Jeg ville heller konsentrert meg om å trene rygg, skuldre,rumpe og ben!!