PDA

Vis full versjon : Tenk positivt!

K@trine
28-08-2002, 14:00
Jeg var på svangerskapskurs forrige lørdag og da ramset de opp en hel masse plager som var vanlig og ha i et svangerskap og når jeg tenkte etter så er det jammen mye plager man kan ha iforhold til hva jeg har.
Jeg har gått opp mange kilo, føler meg veldig tung, har ødemer. Har endel halsbrann og sure oppstøt, har fått litt strekkmerker øverst på låra, jeg sover litt dårlig til tider og har mye humørsvingninger (hormoner). Men i dag er det kun 6 uker ihgjen til terminen min.
Det positive er at jeg har ikke:
bekkenløsning, hemoroider, utflod, melkespreng, diabetes, svangerskapsforgiftning (nå hadde jeg plutselig glemt hele lista med alle de forferdelige plagene som jeg var så glad for at jeg ikke hadde, typisk :p )
Jeg klarer hvertfall og gjøre alle disse dagligdagse tingene som må gjøres i huset og jeg trener enda litt, så jeg er vel egentlig en av de som er i god form (bank i bordet) og jeg er også en av de som klager mest her inne :bonk: :bonk: :bonk:
Jeg burde nok bare se å ta meg sammen :blush:
Lykke til alle sammen :cool:
Klemmer fra BigMama 34+0 (som er fryktelig stolt over at tiden snegler seg fremover og at jeg har bare 6uker igjen til termin):D

MayaM
28-08-2002, 14:15
Du har helt rett!!

Vi må tenke positivt, men ååå så godt det er å få ut litt frustrasjon en gang inni mellom (les: lei av...).

Jeg er også egentlig en av de som har sluppet unna en del plager, som kvalme, bekkenløsning osv.

Og det er jeg veldig takknemlig for.

Men enkelte dager er nå en gang bedre en andre. Jeg klarer som regel å gjøre de små tingene i huset jeg også, men bare litt hver dag. På mandag klarte jeg til og med å vaske hele badet.

Men det er heldigvis ikke så lenge igjen.

31+4/30+1 UL

Tiddelibom
28-08-2002, 14:15
- og det skulle vel egentlig bare mangle om vi ikke merket at det spirer og gror inni oss? Det er en stor vektøkning på relativt kort tid, og det jeg stadig vekk undres over (jada, jeg VET at det er normalt, altså!!) - er at et fremmedlegeme virkelig kan vokse og gro inni meg - og få lov til det! At kroppen ikke støter ut det der inne før det er helt ferdig. Er det ikke ganske fantastisk, da?

Jeg er også heldigvis i god form, men merker at jeg begynner å bli tung - har halsbrann, litt ryggvondter og sånt, men for mitt vedkommende er det rundt 8 uker til termin, og det skal jeg vel klare! Jeg lager ikke så mange avtaler som jeg pleier, tar det med ro, spiser is og forsøker å kose meg. Tenker at det tidsnok blir travelt etterpå...

Tiddelibom 31+6

sunniva
28-08-2002, 17:01
I forrige svangerskap hadde jeg en rekke plager og av og til syntes jeg riktig så synd på meg selv. Da fikk jeg beskjed av en slekting at når jeg kommer over 7 plager som gravid så kan jeg begynne å klage......... Det er vel noe med det at det skjer mye med kropppen som påvirker oss, og særlig nå når vi nærmer oss slutten.

Sunniva 33+4

Puncky
28-08-2002, 19:12
Det er jammen godt vi har hverandre og kan backe hverandre opp..... :klapp:

Ja man er veldig lei til tider, men det hører vel med?? Jeg har vært så uheldig å få vond bekkenløsning de siste ukene, så det hemmer meg mer enn jeg kunne ønske. Det er så mye man skulle ha gjort, men som man ikke orker :(

På den annen side så får vi tenke at det er verdt premien vi får til slutt, tenk så lykkelige vi kommer til å bli når vi får :baby: i armene våre..? Da kommer alle plagene til å være glemt....

Kos Puncky (35+4) (jippii, tida går fremover....:) )