PDA

Vis full versjon : Hva synes dere (helt idiotisk innlegg egentlig..)

Unregistered
22-01-2003, 10:46
Jeg er førstegangsgravid i uke 17, og generelt litt nevrotisk av meg, så jeg håper dere har forståelse.

Jeg testet positiv i uke 6 eller 7, ca. 3 dager ETTER at jeg hadde en svak, menslignende blødning som varte i 4 dager. (mye svakere enn vanlig mens, brukte ca. 1 tampong dagen, og ikke noe rødt blod nesten, bare svart og mørkt gørr) (SORRY DETALJER....). Ingen smerter utover vanlige mens smerter. Tre dager etter første CB testen tok jeg en RFSU test som også var positiv.

Det jeg lurte på, var om det er mulig at blødningen var en tidlig SA? Og CB en viste positiv fordi det fortsatt var hcg i urinen?

I uke 10 hadde jeg en gynekologisk undersøkelse der legen kjente på livmoren. Hun sa at ved selve undersøkelsen er det ikke mulige å fastsette 100% at man er gravid (ikke hos førstegangsgravide i all fall). Men hun mente at livmoren kjentes fin.

Har hatt symptomer i hytt og pine, men vet av erfaring hvor mye man kan inbille seg. Magen har vokst men jeg har aldri vært veldig slank rundt magen, så det er ikke lett å se.

Spark kjenner jeg ikke, mye tarmaktivitet, men ikke noe ellers. Den sløve jordmora mi "glemte" å høre fosterlyden, nå har jeg ikke time før ETTER ul om to uker.

Vet at jeg burde kjøpe en test. Men er livredd.

Hva mener dere? Går det an å inbille seg graviditet til uke 17?!?!?!

Desperat etter svar!

Pelen
22-01-2003, 11:22
Nei, jeg syns ikke du skal ta test igjen. HCG nivået synker ofte (etter hva jeg har skjønt) et stykke inn i graviditeten. Men kanskje du skal bestille privat UL bare for å roe deg?

Og du er helt sikkert gravid, den lille blødningen du hadde er helt normal! Om du har en SA så blør du oftest mye mer.

Lykke til!

Klem Pelen

charlie
22-01-2003, 12:43
..jeg kjenner godt igjen at man går og "jobber seg opp" og bekymrer seg for mye når man er gravid, men dette høres helt normalt ut.

Jeg hadde en SA i uke 5 sist, og det var ikke mulig å ta feil av; krampelignende smerter (MYE mer enn mens), og blødde ordentlig i flere dager. Umulig å ta feil av.

Hvis du ikke kjenner bevegelse i uke 17 som førstegangs, er du helt i rute. det kan hende du må vente helt til uke 20, før du kan håpe på det, og skjer det før er det selvfølgelig morsomt det også. det kommer an på mange ting, noen bebiser er mer aktive enn andre, og noen bebiser "gjemmer seg" bak morkaka, de luringene!

hvis du dessuten hadde undersøkelse i uke 10 og det virket fint, er det enda en grunn til åta det med ro.

enig i at du bør slå deg til ro uten å teste mer på egenhånd. hormonnivåene skifter, som pelen sier.

Tidligere Bruker
22-01-2003, 13:39
Kjøper du en graviditets test nå, så vil den jo bli postitiv nå, om du er gravid, selv om HCG nivået har sunket litt. Det synker ikke så mye at det ikke slår ut på en CB. ;)

Men jeg tror det er unødvendig.
Du er nok gravid. Litt lenge å gå å inbille seg at en er gravid,helt til uke 17...
Du skal vel snart på ordinær UL? Da får du jo vite med sikkerhet om alt er bra.

Det er mange som småblør i begynnelsen av svangerskapet, uten at noe er galt.

Lykke til. :)

:mervink:

Sannesu
22-01-2003, 14:45
Om du er veldig bekymra, så ta med deg en urinprøve til fastlegen din og be om at de ihvertfall tester den, og så ber du om en time fordi du ikke vet hva som har skjedd. Det er for ille at du skal gå slik og engste deg unødig. :stakar: Det er gratis å gå til legen og slikt når du er gravid eller tror du er det, så ikke gå og bekymre deg unødig. Det er bedre med en gang for mye enn en gang for lite mener nå jeg.