PDA

Vis full versjon : Sammenheng mellom alder og symptomer?

Østen
12-08-2002, 15:29
En tanke jeg har lekt med lenge:
kan det være en sammenheng mellom alder og hvor sterke svangerskapsplager en har?

Jeg synes det virker som at vi "eldre" gravide ofte har mindre plager tidlig i svangerskapet sett i forhold til yngre jenter.
Er unge jenter mer kvalme enn oss over tredve?

Selv er jeg 32 år og ni uker på vei. Min eneste plage er at jeg er litt uggen på kveldene.
(Da ser jeg bort fra at jeg plages enormt over alle bekymringer jeg har pga blant annet manglende symptomer....)

lotus
12-08-2002, 20:47
Jeg er vel også for "eldre" å regne, da? Er 30 år og har hatt så godt som et symptomfritt svangerskap i 1. trimester. Etterhvert har bekkenløsningen kommet, samt ødem og halsbrann, men jeg bærer også tvillinger, så noe må man jo forvente.

Interessant teori!

lotus, 32+5

LaLuna
13-08-2002, 19:08
Jeg er 35 år, og har antakelig sluppet ganske billig fra det jeg også. Har vært litt trøtt og en del uggen/kvalm, men ikke all verden, egentlig - jeg har for eksempel ikke kastet opp.

Jeg har i hvert fall ikke motbevist teorien din, tror jeg, Østen!

Linda1
13-08-2002, 20:48
Er vi "eldre" når vi er 30??? UHÆÆÆ :leiseg: :leiseg: :leiseg:

Zara
13-08-2002, 21:04
Hei.

Zara
13-08-2002, 21:07
Hei igjen.
Jeg er ikke IVF mamma, om noen tror det:)
Måtte bare blande meg inn i diskusjonen:o
mvh Zara

Trinity
13-08-2002, 21:11
Min venninne fikk nr 1 da hun var 20 og nr 3 da hun var 29. Hun var forferdelig dårlig med de to første - og om mulig enda dårligere med nr 3... :uff:

Mormona
14-08-2002, 11:48
Tror ikke det har noe å si. Jeg var nemlig 19 år da min første datter ble født og maken til svangerskapskvalme skal du lete lenge etter. Jeg kastet opp fra ca. uke 9 og frem til jeg var nesten 5 måneder på vei. Var kvalm og klarte ikke å holde på noen ting omtrent. Våknet på natten for å kaste opp, var hos lege en gang i uken, for jeg gikk ned i vekt og gikk rundt som en vandrende zombie uten mål og mening....helt grusomt.

Denne gangen har jeg også vært kvalm, men ikke på langt nær så mye som sist. Jeg har også kastet opp, men ikke hver dag og i alle fall ikke flere ganger om dagen hele tiden. Og nå er jeg jo 10 år eldre da ;)

Tror heller ikke svangerskapskvalme har noe med hva slags kjønn en venter, for jeg venter nemlig en liten jente igjen denne gangen.

ha en fin dag
klem fra Mormona T-18

tjorven
14-08-2002, 14:17
Hallois....
Er dessverre akkurat passert 30 jeg også, og har hatt et meget lett svangerskap hittils..

Har ikke vært syk en eneste dag, jeg...

Må tillegge at jeg isteden er FRYKTELIG treg i magen (th-hi)

Hilsen tjorven og knøttet (15+5)

Demeter
16-08-2002, 11:41
Jeg har sluppet BILLIG til nå. Har ikke vært kvalm, ikke hatt rare lyster, ikke hatt særlig vondt i meieriregionen. Hadde jeg ikke visst at jeg var gravid, så hadde jeg ikke trodd det!!

MEN jeg er trøtt. Sover middag nesten hver dag, i forgårs måtte jeg sågar inn på hvilerommet på jobb. Min elskede påstår dessuten at jeg vrang og vanskelig å ha med å gjøre (men hvis det er sant, så har jeg sikkert gode grunner...?).

Er forresten 33 år og gravid for første gang.:happycry:

Hege
19-08-2002, 13:23
Jeg er snart 30, og har vel også sluppet rimelig bra unna. Har perioder hvor jeg har vært kvalm, men så lenge jeg passer på å spise regelmessig - så går det bra.

Sover også litt mer enn normalt.:sover:

Hilsen Hege 10+2