Vis full versjon : Første gyn.us
litlestar
22-01-2003, 11:40
Hjelp! Fikk plutselig nerver.. Jeg skal til min første gynokologiske undersøkelse i dag.. Skal ta de bakterielle prøvene og greier.. Men nå begynte jeg å tenke på alle de skrekkhistoriene om hvor vondt det gjør..
Så da kommer det teite spørsmålet mitt.. Gjør det vondt? Hva med den kreftprøven...(?) gjør den vondt?
Sist jeg var på gyn.us hadde jeg betennelse i hele buken og da gjorde det sykelig vondt.. kan da ikke være så vondt nå?
er vel bare pysete jeg.. :bonk:
10+2
Er ganske så pysete av meg, men min GU gjorde ikke vondt. Å si at en GU er behagelig, er vel å ta litt i, men det er overhodet ikke vondt.
Vet ikke hva slags undersøkelse du skal ta selvfølgelig, men hvis det er en vanlig standard GU, så kan du ta det helt med ro.
Celleprøven følte jeg nesten ikke, bare et milisekund med skraping, men blodprøven i fingeren var mye vondere.
Du kan bare ta det helt med ro. Kan jo ikke love noe, men det er min erfaring og mange andre sin også (som jeg snakket med)
Hilsen, Beenie &:baby:
15+5
helt ufarlig og IKKE vondt!
celleprøven er litt skraping som er over før det har begynt, og som regel merker du knapt det en gang.
kanskje ubehagelig å være truseløs, that's it.
tok selv flere prøver en gang, men allikevel var det overstått på null komma niks, legen har jo heller ikke lyst til å sitte mellom beina lenger enn han må, liksom.
hvis du hadde betennelse sist, skjønner jeg at det gjorde vondt DA. da kommer du antakelig til å bli litt overrasket over hvor fort og greit det går denne gangen; "HÆH? var det alt?"
lykke til, dette går fint!!;)
Tidligere Bruker
22-01-2003, 13:40
jeg synes heller ikke det var vondt. ;)
Klarer du å slappe ordentlig av, uten å spenne muskler, så går det stort sett greit.
Prøvene de tar merker du sjelden noe til. Noen kjenner bare at legen "napper" litt der inne. ;)
Lykke til. :)
:mervink:
Overhode ikke vondt, dessuten er det over før du vet det. De pleier å være ganske kjappe :)
Litagoo K-27 :fest:
litlestar
22-01-2003, 23:29
dere hadde rett..
Jeg merket absolutt ingenting.. og jeg klarte å puste riktig og slappe av.. deilig å være ferdig med den biten da..
Takk for alle flott svar :klapp:
Så flott at alt gikk greit :) :) :) :)
Litagoo K-27 :vink:
...det er fint å ha en ålreit opplevelse på benken, så blir det ikke så mye nerver neste gang!
:klapp:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.