Vis full versjon : auuu!!
mamma-snart=)
12-06-2006, 13:09
hei, jeg lurte på om det er noen som har opplevd det samme som meg?:gruble:
har så sinnsykt vondt nede i magen, nesten som sting.. vet ikke hvordan jeg skal forklare det.. men det er forferdelig vondt...
bruke og våkne på nettene, da kan jeg ikke røre meg, og smertene går ikke over fort heller.. mest vondt hvis jeg strammer musklene eller rører meg, som for eksempel når jeg hoster eller nyser så knyter det seg nederst i magen..bruker og ha det veldig ofte også..:stønn:
Lurer på om det kan være noe galt, er 20 uker på vei. :skummelt:
takk for alle svar=) :jupp:
Sommerfugl25
12-06-2006, 13:15
:gruble: jeg er ikke sikker...men ring legen din og forklar det evt jordmoren din om det er så vondt at du våkner på nettene.... jeg er like langt på vei som deg dvs har termin 5 november og merker veldig om dagene at det strekker og knyter seg i magen ved hosting,nys og for raske bevegelser...men det er bare livmoren som vokser innbiller jeg meg. :jupp:
Men jeg våkner ikke på nettene av det..er bare på dagen jeg merker at det strekker seg...
Jeg hadde tilsvarende smerter da jeg var 18-20 uker på vei (men ikke så ille at jeg våknet av dem). Antagelig er det bare ligamentene rundt livmoren som nå er under vanvittig press, som er vrange. Men det skader ikke å ta dette opp med legen din!
:klemmer:
mamma-snart=)
12-06-2006, 13:47
Har spurt jordmor før, for har hadd det en stund, men jordmor sier bare at det sikkert bare er båndene til livmoren som strekker seg for at livmoren vokser.. men det blir jo bare verre og verre..! vet ikke helt, er jo så vondt.. kanskje jeg bare er pysete, er jo veldig redd for og miste:skummelt:
skal spørre når jeg skal på ultralyd den 28 juni, og høre om kanskje dem vet..:gruble:
Xanadine
12-06-2006, 14:45
Det høres kjent ut! Jeg får sånne smerter spesielt hvis jeg har sittet lenge stille og strammer musklene for å reise meg igjen! Dette er det tredje svangerskapet mitt, og jeg har ikke hatt det sånn med noen av de to andre, men denne gangen, altså...!!!
Det er utrolig vondt, og kjennes ut som sting eller strekksmerter. Føles liksom som om det trykker på ei nerve eller ett eller annet nedi der.
Har i alle fall forstått det som at dette er vondt men normalt. -Men er du usikker er det bedre å ringe jordmor en gang for mye! :blunke:
Tidl. bruker
12-06-2006, 14:50
:sniker:
Jeg hadde slik som dette hele svangerskapet, kjente det mer og mindre hele tiden. Legen min mente at det var et livmorbånd i spenn, men jeg slo meg ikke helt til ro med det. Etter fødselen var smerten fortsatt der, og dag to etter fødselen kom et digert blodkoagel ut(På str med et eple, litt mindre kanskje) Etter dette forsvant også smertene, så min teori er at dette blodet samlet seg tidlig i svangerskapet uten å komme ut, og lå å presset på ei nerve eller noe slik at jeg gikk med den konstante smerten.
Farlig er det nå vel ikke, og det hadde jo ikke vært stort å gjøre med det heller. Men plagsomt; Ja!!:himle:
Nå fikk du ikke så mye råd hos meg da, men det er jo et alternativ til hva det KAN være.
:klemmer:
:sniker:
Jeg hadde noen tilsvarende smerter i uke 25, og de var sinnsykt vonde. Var på sykehuset og de mistenkte blindtarmbetennelse, men det viste seg å være en stor muskelknute i livmoren som hadde mistet blodforsyningen og holdt på å "dø".
Nå vet jeg ikke hvor lenge du har hatt disse smertene, (jeg klarte bare en dag før jeg gikk til legen), men det er visst ikke helt uvanlig at man har en slik knute.
Lykke til, håper det går over!
mamma-snart=)
12-06-2006, 16:10
ooææh!!:skummelt:
Er så ondt at jeg nesten må spy, er så redd for at jeg skal miste ungen når det kommer!
trur æ skal ta meg en tur til jordmor fort jeg..!! fordeom dem sikkert ikke kan hjelpe, men er bedre og få dette avklart enn og bare gå og ha vondt og vere redd...!!
men takk for alle svar!:glis:
Ung Frue
12-06-2006, 18:50
Det kan jo være livmorbånda dine, men hvordan er bekkenet ditt? Bekkenløsningen min begynte på den måten og er slik også i dag om jeg ligger galt osv om natta. Hoste gjør man helst ikke med mitt bekken.
Tror jeg ville bedt jordmor henvise meg til en ekstra ultralyd, så kan de se om det er en muskelknute, eller et blogkoagel eller noe annet.
Tror jeg har hørt om noen som har så store muskel-knuter og da er det fare for å føde fr tidlig, og det er jo greit å vite.
Ellers så er jo ligament-smerter veldig vonde. Jeg våknet noen netter forrige gang, men kanskje ikke så mange netter som deg, høres det ut som.
LilleBulle
12-06-2006, 22:22
skriver fra bok: "17-20 uker. rundt denne tiden kan noen kvinner oppleve at de pluttselig får ordentelig vondt i lysken. noen tror det er noe galt siden smerten kan være så intens. årsaken er at båndene(ligamentene) som holder livmoren på plass, nå strekkes fordi livmoren vokser. smertene kan komme viss du reiser deg brått opp, hvis du snur deg raskt i sengen eller når du er ute å går. heldigvis går smertene over, og de vil ikke følge deg gjennom hele svangerskapet. det kan hjelpe å bøye overkroppen fremover når du kjenner disse smertene."
jeg kjenner disse smertene selv, men ikke i så stor grad. men jeg merker det da jeg reiser meg opp, nyser eller hoster... og også når jeg har gått med full blære og tisser... ikke noe behagelig, og det er nok lurt å forhøre seg med lege e.l for å være på den sikre siden...
håper det ordner seg - masse lykke til :lykke:
Tidl. bruker
12-06-2006, 22:39
Jeg har også våknet av stor magesmerter om natten de siste ukene, jeg tror det var kynnere, disse viste seg å komme av en hissig urinveisinfeksjon, smertene forsvant fort da jeg begynte på antibiotika. Det kan jo være lurt å få sjekket?
Jeg har hatt det på samme måte (og har det fremdeles).
Min lege sa at det er ligamentbåndene som er årsaken.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.