Vis full versjon : Brun utflod. Hva gjør jeg?
Nå er jeg så dritt lei av dette!
Kan jeg ikke slutte å småblø snart nå!!!
Jeg sitter nå på jobben og oppdaget at det er ganske mye brun utflod. Har ikke hatt så mye på lenge, så dermed ble jeg engstelig. Var på UL forrige, og da var alt bra, men... Jeg blir alltid så engstelig av dette.
Har mest lyst til å hyle høyt. Det er så slitsomt å lure på om alt er i orden hele tiden. :leiseg:
Ringte helsestasjonen, men der var det ingen. Fastlegen min er en dritt, så jeg vil ikke gå dit.
Hva syns dere. Skal jeg gå hjem og legge meg (men der er jo storebror på 16mnd...) eller skal jeg bare forsette å sitte her? Eller skal jeg ringe en eller annen lege? (hvilken?? Har vært på ullevål, så kanskje de??)
:leiseg: skofus (12+5)
Tidligere Bruker
22-01-2003, 14:46
:stakar: Ikke noe gøy å oppdage brun utflod.
Jeg tror alt er bra, siden du var på UL i forrgie uke..
Synes du skal få tak i en jordmor, og snakke med henne, og gå hjem og slappe av...
Lykke til. Håper alt er bra med spiren din.
:klem:
Tusen takk for kjapt svar Bente :klem:
Men jeg skjønner ikke hvor(dan) jeg skal få tak i en jordmor? Er det noen plass man kan ringe? Jordmor på helsestasjonen var på kurs i dag... :(
Har ikke vondt, så jeg håper alt er ok, men det er så slitsomt å lure!!!
Skikkelig deppa, og klarer ikke å gjøre jobben min. (så jeg kan jo egentlig like godt gå hjem...)
ring til nermeste sykehus dersom du ikke får kontakt med din Jordmor. Jeg gikk omtrent de 4 første mnd. og blødde en gang i mnd. Hadde blødning rundt uke 5, 9 og 12 (husker ikke helt)... I uke 5 fikk jeg UL, og da jeg kom igjen fra ferie var jeg vel rundt uke 12, da ringde jeg til sykehuset der jeg skal føde, og sa at jeg SKAL ha UL... Jeg var livredd for SA, og ville derfor skjekke... Begge ultralydene viste et levende foster, uten noe tegn til at noe var galt... Legen min sa at det er nesten like vanlig å blø under graviditeten, som at mensen uteblir helt...
Ikke missforstå meg når jeg snakker om mensen... Jeg hadde "mensen" i alt fra 1-5 dager... Det var aldri så mye blod, men ofte bare brun utflod, eller et par dråper med blod i løpet av en dag... Dersom du blør MASSE og/eller har smerter i magen, så er det ofte dessverre noe galt... (Det trenger ikke være det!!)
Jeg sluttet ikke å ha mensen før jeg var i uke 16 tror jeg...
Nå er jeg i uke 38 og alt er bare bra med spiren min...
lykke til med din!!
Hei Skofus!
Skal visst ikke være lett dette. Jeg hadde blødninger i uke 13, sånn som deg. Ringte Gyn. Pol. på AHUS, og fikk hastetime dagen etter. Alt var i orden.
I og med at alt var i orden i forrige uke, så får vi tro at det fortsatt er bra med spiren!
Fikk vite at noen har småblødninger gjennom hele svangerskapet uten at det er noe galt, og at c-vitaminer styrker slimhinnene i skjeden. Og at sex kan forårsake blødninger, men det visste du vel.
Hvis du fortsatt er like bekymret, syns jeg du skal ringe lege/sykehus og insistere på UL.
Lykke til!
:klem:
Tusen takk for trøst :)
Jeg dro til fastlegekontoret, men sa at jeg ikke ville til legen min. Fikk en annen lege som sjekket etter hjertelyd, og vi fant den :gladtrist:
Har ekstra mye voksesmerter i dag (håper det bare er det ihvertfall) så kanskje det er noen blodkar som er sprukket i den sammenheng...?
Håper det. Vet ihvertfall at det er liv inni der, så jeg får prøve å tro at det går bra.
Flott at du fikk skjekket opp dette!! Jeg vet hvor grusomt det er å gå å lure... Kjempebra at de fant hjertelyden iallefall!! :)
Lykke til videre i svangerskapet!!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.