PDA

Vis full versjon : Er jeg over-nervøs?

Nehe
15-06-2006, 22:45
Vil bare høre om jeg er sånn nogenlunde normal....., eller unormal.
Jeg er 15,2 uker på vei (litt lenger enn det står her nede).

Jeg har alltid fnyst litt på nesa av de som mener de kjenner liv så tidlig som i 13 uke og sånn.
Første gangen kjente jeg det i 18.uke, andre gangen i 16.uke. Så jeg var litt spent denne gangen og jommen begynte det ikke ganske tidlig med litt kiling der nede. Husker ikke helt, kanskje i uke 13 faktisk, så gikk bevegelsene over til med rulling og størrre bevegelser og denne helgen som var, var det skikkelig liv nedi der. Da var jeg 14,4 uker på vei. Hele helgen kjente jeg det, og siden mandag har det vært ganske rolig. Så nå sitter jeg her er urolig for at noe har skjedd. Jeg var urolig allerede på tirsdag, da var jeg hos jordmor, og hun fant hjertelyd, så jeg roet meg litt. Nå er det gått to dager til og det er lite aktivitet.

Jeg synes, hvis jeg legger godviljen til, at det kan være "noe" der, når jeg beveger meg, går og står, og ikke har "tid" til å kjenne etter. Men når jeg endelig har tid til å sette meg ned, så er det ganske stille. Kanskje det er noe langt der borte, tror og håper det.
Men siden jeg har kjent liv så tidlig, er det vanlig at det kan være opphold så lenge av gangen da? Kan h*n ha snudd seg og sparker et annet sted.
Er jeg over-nervøs?
Lurer på om jeg skal ringe jordmor og spørre om hun kan høre etter hjertelyden imorgen, eller noe?

Hva hadde dere tenkt? At alt var normalt?

Krissie
15-06-2006, 23:10
Det er godt mulig at nurket ditt har snudd seg og sparker innover. Hadde det slik da jeg var i uke 22 - etter tre uker med liv kjente jeg plutselig ingenting. Var innom legen og fikk hørt hjertelyden, og han sa at Klumpen lå og sparket innover, og at det var derfor jeg ikke kjente noe.

Hvis du tror det blir bedre hvis du ringer jordmor i morgen, så gjør det. Det er ikke godt å gå rundt og bekymre seg. Hør hva hun sier.

Bonnie
16-06-2006, 11:38
Det er helt normalt at det kan gå lang tid mellom hver gang du kjenner liv.
Den lille er så liten ennå, så om h*n sparker innover, så kjenner du det ikke.

Turbomamma
16-06-2006, 12:19
Godt å høre at du ikke lengre fnyser på nesa av oss som kjenner liv tidlig, da :)

Såpass tidlig i svangerskapet er min erfaring at jeg ikke kjenner liv hver dag, eller flere ganger om dagen. Det høres for meg helt normalt ut.

Nehe
16-06-2006, 18:16
Hei igjen!

Skulle bare si ifra at jeg dro til jordmor idag og hun fant en klar og fin og tydelig hjertelyd, så da er jeg faktisk ganske rolig og beroliget og det er utrolig deilig. Da blir helgen fin allikevel.

Takk for svar!