Vis full versjon : PCO og Pergotime
Hei!
GU m ultralyd viser at jeg kanskje har PCO.
Har ikke så mange symptomer på dette utenom at mensen har vært forsinket 12-14 dager 2 av de siste 10 mnd.
Legen kunne se at jeg hadde mange små eggposer så hun sa i en bisetning at det kanskje var PCO og at jeg kunne starte på Pergo om en stund. Etter at vi har levert sædprøve og tatt blodprøve bl.annet.
Noen andre som har PCO som er blitt gravide etter Pergotime?
Noen som vet hva bivirkningene er ved Pergotime?
LuckyGirl
22-01-2003, 19:36
Hei
Jeg har PCO, og er nå blitt gravid ved hjelp av Pergotime. Men det hjelper nok ikke bare med det. Det som er viktig, er at dere slapper av, og ikke fokuserer så mye på å bli gravide. Da kan det ta tid.
Ønsker dere lykke til.
Det er mange som har PCO som er blitt gravide:)
:findag:
..det er forskjell på PCO og PCOS også. det er det siste som er verst (det første er poly-cystiske overarier, og det siste er poly-cystiske ovarie-syndrom).
jeg var hos en gyn som mente jeg hadde det, pga. noe nsvarte rundinger på UL, mens gyn jeg var hos neste gang sa at det bare var tull, og det hadde jeg da slett ikke - da burde det vært fler som lå som en perlekjede rundt hele.
uansett, da; har blitt gravid med pergo to ganger (SA første gang). jeg syns ikke det var no' symptomer å snakke om, jeg. ble kanskje litt hormonell med hormonsvingninger. det sto en kjempeliste med symptomer i vedlegget i pakka, så jeg ble litt skremt - men kjente ikke noe til det noen av gangene.
produsentene må liskom ta med alt hvis-såfremt-ifall, så de ikke skal bli saksøkt, vettø!
lykke til! :kidoki:
Tusen takk for svarene!
Jeg har noen flere spørsmål.
Hvor mange mnd har dere gått på Pergotime?
Har noen blitt gravide ved første forsøk med Pergotime?
Legen sa ikke direkte ut at jeg hadde PCO, hun sa det likesom i en bisetning rett før jeg gikk, at hvis sædprøven til mannen var ok kunne vi prøve med pergotime for det så ut som at jeg kunne ha PCO.
Er det noen andre som har PCO uten å ha symptomer på det?
LuckyGirl
28-01-2003, 17:24
Hei igjen
Beklager, men jeg glemte å si noe ganske vesentlig. Jeg var inne til lapraskopi i Haugesund for ca. 1 år siden. D.v.s. at de brant flere hull i eggstokken mine, slik at egga skulle komme ut. Det viste seg at "skallet" rundt eggstokkene mine var så hardt, at eggene kom seg ikke ut..så derfor. Det er litt vanskelig å si hva som har spilt inn for meg. Jeg gikk på pergotime i ca. 3 mnd... Du må gå inn for det, men prøve å la være å tenke for mye på det. Vi flyttet også til ett sted som vi trives mye bedre på, så vi hadde egentlig en del stress rundt oss, når vi prøvde. Men da vi hadde bodd på det nye huset vårt i 2 mnd, var det full klaff:D
Så det er som sagt en god del som spiller inn her.
Ønsker deg lykke til:)
LuckyGirl
28-01-2003, 17:26
symtomene som jeg har, er litt overvektig, og litt prb. med mer hårvekst enn normalt...
Vil det si at du ikke hadde EL før de brente hull?
Jeg har EL ,men den er ikke stabil nok. Jeg kan finne ut når den er ved hjelp av tester, men legen likte ikke at det kunne drøye en uke fra 17-24 dager før EL.
LuckyGirl
28-01-2003, 17:36
jeg vet ikke, men når du går på pergotime må du huske at eggløsningen forgår seint i syklusen. D.v.s. gjerne siste uke før mens. Jeg fikk vite dette av min lege nå..han trodde han hadde gitt beskjed til meg...men jeg kan ikke huske han har sagt det....Jeg tok eggløsningstester når eggløsning normalt skulle forekomme (sånn ca. 2 uker etter mens...)men det slo ikke ut. Jeg ble befrukta 2 dager før jeg skulle ha mens (iflg. legen).
Jeg vet ikke sikkert om jeg har hatt eggløsning før det....
Ustabil mens og eggløsning er jo også ett tegn på PCO eller PCOs (jeg kjenner ikke til forskjellen)
Tusen takk for svar!
Jeg går ikke på Pergotime nå, men legen sa jeg skulle få det snart.
EL tester slår som sagt ut hver mnd men til litt forskjellig tid så det er ikke så lett å time testingen.
Jeg håper at det skal bli mer stabilt med Pergotime,men samtidig er jeg redd for alle bivirkningene.
Jeg har ingen andre tegn til PCO enn ustabil EL. Ikke som jeg vet ihvertfall
LuckyGirl
28-01-2003, 19:22
da er det nok ikke så ille. Du har kanskje bare ett lite "snev" av PCO;) Ønsker deg ivertfall lykke til:)
Jeg hadde PCO før...har det ikke lenger nå, men vi gikk på Pergotime, og ble gravide, og fikk en flott gutt januar 1999, så det er fullt mulig at du også blir det!
Lykke til!!
PS. Vi prøver igjen nå, så håper vi også har hell med Pergo denne gangen!:findag:
Vil det si at Pergotime gjorde at PCO ble borte?
Jeg har nå gått til fotsoneterapi og denne mnd har jeg nesten ikke hatt EL smerter.
Det vil si at jeg er veldig usikker på om jeg har hatt EL. Jeg fikk utslag på EL testen, men kunne ikke kjenne EL smerter 1 døgn etterpå som jeg har gjort siden jeg begynte å kjenne etter for ca 6 mnd siden.
Noen som har erfaring med det?
Jeg har akkurat testet positivt etter et forsøk med pergotime. Har PCO
Kelm Chance 5+4 :baby:
Jeg er et klassisk tilfelle av PCOS, med alle symptomer og enorm overvekt (synes jeg selv). For litt over to år siden ble jeg gravid etter to kurer Pergotime, og fikk en skjønn liten gutt. Nå er jeg gravid igjen, HELT PÅ EGEN HÅND!!!!! (OK, litt hjelp av mannen fikk jeg jo.......)
Det er håp!
LuckyGirl
11-02-2003, 11:25
Synes det er kjekt å høre positiv historier selv. Når jeg fikk vite at jeg hadde PCO, såg alt "svart" ut....hadde jo alltids ett lite håp da. Men når jeg var på nettet for å lese om folk som hadde dette, såg det ut som sjangsen var veldig lite utifra det jeg leste. Men nå vet jeg bedre;) Livet er herlig dere!! Ønsker deg masse lykke til, enda engang.!;)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.