PDA

Vis full versjon : Blodansamling i livmoren?

*heidi*
17-06-2006, 17:16
Skal prøve å gjøre en lang historie kort: I går var jeg på min første ultralyd 6+3 uker på vei. Fikk se et lite foster og et bankende hjerte.
Samme kveld (i går) kom det en liten blødnig, men dette stoppet raskt opp. Har spottet litt brunt i dag og vært øm i magen. Fikk komme til sjekk på legevakten og ultralyd viste blodansamling i livmoren og han kunne ikke se noe foster i fosterhulen (dette mente han kunne skyldes at ultralydapparatet er dårlig..). Blødde ganske masse under ultralyden, men har ikke blødd etterpå.

Det jeg lurer på er om noen andre har opplevd blodansamlinger i livmoren? Er dette farlig?
Og kan jeg ha mistet fosteret allerede? Jeg så det jo på ultralyd i går og har ikke blødd så mye at jeg tror jeg har mistet (bortsett fra blødningen når jeg tok ultralyd da, men det var nok fra blodansamlingen i livmoren. Kan fosteret "forsvinne" uten store blødninger og smerter??

Hvis noen har erfaringer å dele setter jeg stor pris på det! Er så bekymret!

Nehe
18-06-2006, 09:07
Hei.

Jeg vet ikke om det er helt det samme, men jeg hadde en liten blødning i uke 6-7 og dro på ul, da hadde jeg en blodansamling helt øverst i livmorhalsen, helt inntil fostersekken. Men jeg vet ikke om det er helt det samme. Blødde bare en gang og blodansamlingen forsvant av seg selv og var borte neste gang jeg var på sjekk.
Jeg ble sykmeldt og skulle ta det med ro i 2 uker etter blødningen. Vet ikke om hvilken beskjed du har fått.
Skal du tilbake på ny ul?

Håper ihvertfall det går bra.

litelo
18-06-2006, 09:45
Jeg hadde en sa i uke 5 en gang. Det blødde masse og med store klumper. Tror ikke et foster i uke 6 kan bare forsvinne.

Håper alt går bra for deg :klemme:

Tidl. bruker
18-06-2006, 12:05
Jeg gikk med blødninger fra jeg ble gravid denne gangen, og på ul i uke 8 så vi fosteret og hjertet som slo, men også en blodannsammling.
Denne blødningen fortsatte til jeg var ca 13 uker på vei, uten at det har gått galt med fosteret.

Jeg hadde en sa for snart 2 år siden og da hadde jeg kraftige menssmerter og blødninger lik en kraftig mens. Blødningene varte da i ca 10 dager.
Dette var i uke 6..

Håper det bare er en uskyldig blødning og at dere får se at det fortsatt er et foster der inne på neste kontroll..

Lykke til :klem: