PDA

Vis full versjon : Fryktelig urolig

blomsterjenta
20-06-2006, 10:13
Nå har jeg lest alle poster her inne, men blir ikke noe roligere... Jeg er i uke 11 i dag og i går hadde jeg kjempevondt på venstre side mot hoften. I dag har jeg brun utflod :trist2: Jeg er så redd for å miste dette barnet for vi har prøvd i to år før vi lykkes... Har ikke vondt i dag ( enda i alle fall ) men kroppen min er i opprør av nærvøsitet... En SA kan ikke stoppes så skal jeg bare vente litt med å kontakte lege? Synes selv at jeg overreagerer, men klarer ikke å styre det...
Hjelp meg...

SmilyGirl
20-06-2006, 10:44
Heisann.

Forstår godt at du er urolig, det er ikke mye kjekt å gå rundt å kjenne på vondt når man ikke vet hva det er.
Men det kan være at det bare er leddbåndene som strekker seg, og spottingen kan også være normalt, etter som jeg har hørt.
Du har rett i at det ikke er så mye å gjøre hvis det er en spontan abort på gang, men jeg tror jeg ville ringt til legen og eventuelt fått en time til UL, på den måten kan du i hvertfall få bekreftet eller avkreftet dine bekymringer og det må jo være det viktigste!

Ønsker deg masse lykke til og håper at det ordner seg for dere!
Håper du holder oss oppdatert på hvordan det går.:klemme:

LilleBulle
20-06-2006, 10:59
titt titt!
ei jeg kjenner hadde så vondt i magen den første perioden at hun nesten ikke klarte å gå - hun måtte bli bært viss hun måtte på do e.l men da de sjekket UL var alt i orden, det var bare de båndene (som jeg ikke husker navnet på). men hadde jeg vært deg hadde jeg nok kontaktet en lege eller sykehuset sånn at du får ta en ultralyd. det er bedre å ha sjekket en gang for mye, enn å ikke sjekke i det hele tatt - og da får du hvertfall ro når du får vite svaret...
masse masse lykke til!

Nepa
20-06-2006, 15:52
Nå har jeg lest alle poster her inne, men blir ikke noe roligere... Jeg er i uke 11 i dag og i går hadde jeg kjempevondt på venstre side mot hoften. I dag har jeg brun utflod :trist2: Jeg er så redd for å miste dette barnet for vi har prøvd i to år før vi lykkes... Har ikke vondt i dag ( enda i alle fall ) men kroppen min er i opprør av nærvøsitet... En SA kan ikke stoppes så skal jeg bare vente litt med å kontakte lege? Synes selv at jeg overreagerer, men klarer ikke å styre det...
Hjelp meg...

Hei Blomsterjenta

Ikke noe gøy å ha det sånn som du har det nå nei :trist2: Det hjelper ikke å lese om alt og alle andre, for alt er jo så individuelt uansett. Jeg har selv vært igjennom mye for å komme så langt jeg er nå, og kjenner meg godt igjen i hvordan du har det. Jeg er i uke 19, og det har ikke sluppet taket enda... Dårlig trøst kanskje, men det er dessverre ganske vanlig å være nervøs og urolig. Heldigvis går det stort sett veldig bra med de aller fleste.

Brun utflod er ikke farlig - det er gamle blodrester som kommer ut. Sånne utfoder kan vare i mange dager. Det er ikke farlig før det er snakk om store mengder friskt blod.

Dersom du ikke klarer å roe deg kan det være godt å prate med fagfolk. Kan du ikke kontakte jordmor der du bor? Evt. fortelle legen din at du er veldig engstelig? Selv forsøker jeg å ta en dag av gangen. Skjønner også hva du mener med å synes at en selv overreagerer - det tenker jeg om meg selv også. Men det er dessverre ikke noe vi kan gjøre for å styre følelser og nerver...

Ønsker deg masse lykke til videre i graviditeten :klem: