PDA

Vis full versjon : Nattesøvnen er borte pga. bekkenet mitt

MissesX
23-01-2003, 10:23
Dette er kjedelig altså! Men nå er det der igjen også så skikkelig! Til nå har det kun verket litt, og mest på dagtid. Har hatt litt problemer med å finne sovestilling om natta til nå, men nå finner jeg det ikke i det hele tatt:leiseg:

Har prøvd med puter(og dyne til og med)mellom bena, og anklene!

Kan ikke ligge på maven lenger, ei heller rygg(får ikke sove da) Og nå ikke mere på siden! Så hva pokkern gjør jeg nå da?:???: Løper å kjøper meg en king sice stressless jeg kan sover i?!?

Uff ikke morro dett nei! :(

Noen med tips og råd til meg! Anyone:???:

Hilsen frustrert Marit 17+1

Maz
23-01-2003, 11:07
Har det litt sånn jeg også. Jeg sovner jeg, men jeg får ikke til å sove mer enn to timer. Bekkenet gjør det vanskelig å snu seg og jeg våkner. Blir derfor liggende lenge i samme stilling og stivner helt. Når jeg så våkner har jeg problemer med å rette meg ut og snu meg. De siste nettene har jeg stått opp hver 2. time og gått, bøyd og tøyd. Tror dette blir noe jeg må leve med i tiden fremover.
Som du skjønner er det ikke bare bekkenet men litt mere her.

Jeg tror jeg skal ta meg en tur til kiropraktor, det kan hjelpe deg også spesielt om bekkenet er låst. Alternativt eller i tillegg kan du oppsøke homeopat. Denne bør du forsikre deg om er godkjent men homeopati er ikke farlig om det er en kvalifisert behandler.

Det som har hjulpet meg frem til nå er forresten FirstFreebag. puter og dyner ble ikke nok. De første nettene med den som sengekamerat var de beste jeg har hatt i graviditeten, men det er 12 uker siden.

Håper du finner en løsning.

Tidligere bruker
23-01-2003, 11:08
Spør legen din om han kan henvise deg til fysioterapi, det kan hjelpe!

:klem:
DL 24+6

agre
23-01-2003, 11:42
Jeg har vært hos kiropraktor to ganger denne uka, og jeg er et nytt menneske!!!

Jeg har en såkalt bekkenlåsning, (selv om legen kalte det bekkenløsning). Jeg har hatt problemer med å gå, å bøye meg, snu meg i senga osv.

...det er self. ikke sikkert at dette er løsningen på deres problemer, jeg vet jo at det kan arte seg forskjellig for oss.

For min egen del tenkte jeg at det uansett var verdt et forsøk, jeg har jo så lenge igjen av graviditeten, og er veldig lettet og glad for at jeg prøvde!

(Er nå i uke 21)

nasse nøff
23-01-2003, 11:58
Uff da. Vet akkurat hvordan du har det. Det er ikke lett å snu seg når bekkenet krangler (og skrangler). Men gjør som det er blitt sagt her, prøv å få rekvisisjon til enten fysioterapi eller kiropraktor. Det vil forhåpentligvis hjelpe. :stakar:

Lykke til!:)

kren
23-01-2003, 12:18
:gal2: vet akkurat hva du mener!!!var også slik da jeg gikk med nr.1.fikk bekkenløsning, det var iallefall det som ble sagt... jeg leide meg en "slide", et teppe som gjorde det lettere for meg å snu meg i sengen.det var sinnsykt vondt, og hadde det ikke vært for denne matta, måtta mannen min snudd på meg!!!!hør med en baby-utstyr-butikk, de vet råd!!!(det viste seg forresten at gutten lå på isjias-nerva mi, derfor alt vondt!!!!)ble bra rett etter fødselen!!:findag:

MissesX
23-01-2003, 13:21
Tusen takk for alle gode råd og tips:) Har snakket med jordmor som anbefalte en god fyseoterapeaut!

Skal prøve å få skaffet meg til veie noen av de tingene som dere har anbefalt! Også en nattkjole som er glatt pluss glatt laken ;) Så kan jeg bare slide rundt i senga jeg hihi!!

Stakkars gubben er vel lei av å være støtterygg til meg om natta nå(bruker å legge meg med ryggen mot hans rygg for å få støtte ser dere)

Men med alle disse greiene i senga så må vel han snart flytte ut også kanskje*ler*

Ikke greit, men det ordner seg alltid!!

Grunnen til totalt ødelagt bekken hos meg er nok at jeg fødte på rygg sist, og at det tok så øang tid å få kompisen ut!
Så denne gangen skal jeg stå å føde jeg:p

Marit som er ved litt bedre mot;)

Tidligere Bruker
23-01-2003, 14:14
Jeg har god nytte av å ha en pute mellom beina når jeg skal sove, og sover da kun på siden...
Har vurdert et sånt sklilaken også...

Det er ike noe moro med bekkenløsning. :( Føler med deg Marit.
Får håpe den forsvinner fort etter fødselen. ;)

:klem:

Litagoo
24-01-2003, 00:29
Jeg har skikkelig vond selv, får nesten ikke sove lenger. Ingen behandling har hjulpet meg :( Hos meg sitter det i symfysebenet, og det ble ikke bedre etter at jeg skled på glattisen for ei uke siden og havnet nesten i spagaten. Har nesten ikke kunnet gå etter det:(

Litagoo K-26 :vink:

Annie
24-01-2003, 11:50
Ser du har fått mange gode råd, Marit - sympati kommer herfra også! Jeg har tipset andre om det, men nevner det igjen: Jeg kjøpte et stykke glatt stoff, jeg, på en stoffbutikk (sånn nylon-drit, altså, ikke noe dyrt sateng her!) som jeg brettet minst dobbelt og la under rumpa i senga. Dette skle jeg rundt på fra side til side, det hjalp utrolig på bevegeligheten i senga når jeg ble vant til å legge meg ned på det. :p ... Dessuten hadde jeg en hel dyne sammenrullet som en pølse - som jeg la mellom bena fra ankelen og helt opp til lysken, - og den pølsa fortsatte liksom opp under kinnet mitt. I tillegg hadde jeg flere store puter som jeg kunne løfte opp og avlaste og støtte med - mannen hjalp meg ofte med dandering. Det kan høres tungvint ut, men når jeg var på gruppe-fysio for bekkenplagede damer, så fikk vi prøve med tusen puter overalt og fant forskjellige stillinger som var SÅ avslappende å ligge i...! Og det er verdt det! Klarer man å få noen timer hvor kroppen virkelig slapper av, så står man så mye bedre rustet til å klare resten av dagen.