Vis full versjon : Andre med plastilinalagger? (ødem)
Lurte på om det er mange som har endel ødemer, eller kan gi meg gode råd for å bli kvitt dem?
Har de to siste ukene hatt såpass mye vann i kroppen at leggene (spesielt rundt anklene) kan formes omtrent som plastilina. Kan lage små "fjellkjeder" og daler etc.
Jeg spiser så lite salt jeg klarer, drikker masse vann, bruker støttestrømper. Men det ser ikke ut til å hjelpe.
Andre gode råd der ute?
sitt med beina høyt og ta på deg strømpene FØR du trår ut av senga om morgenen....ha de på helt til du legger deg om kvelden... Er du fortsatt veldig hoven, har du kanskje ikke rett størrelse på strømpene???
Jaaa!:stønn:
Jeg får ikke beina til å gå tilbake til utgangspunktet uansett hva jeg gjør. Har også funnet ut at det er ikke nok å sitte med beina høyt i en dag. Det må maaange dager til, og så er jeg kanskje i stå eller sittestilling noen timer, og der er elefantføttene tilbake på plass! Trøsten er at det er kort tid igjen.
Satser på at de forsvinner kjapt etter fødsel....sammen med en 10-20 (og gjerne 30) kilo:glis:
Tidl. bruker
03-07-2006, 12:35
Har du støttestrømper som er i riktig klasse? Det graderes ut fra hvor mye ødem du har, og de 'svakeste' hjelper ikke mye når ødemene er kommet.
Jeg vet akkurat hva du snakker om og særlig nå i varmen:dåne:
Og i varmen kan jeg si at for min del si at det er uaktuelt å gå med støttestrømper:skummelt:
Det viktigste er jo å drikke vann - masse vann. Og husk at i Farris er det salt - salt holder på vannet :blunke:
Ellers hjelper det meg lite å bare sitte høyt med beina, men vet at jeg har lest et sted at man skal sitte med beina høyere enn magen.
Det kan også hjelpe å bygge opp sengen i fotenden. Selv brettet jeg en dyne til under madrassen og det hjalp. Nå har jeg riktignok tatt bort dynen, men må visst bare legge den tilbake:trist2:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.