Vis full versjon : Mangler motivasjon
Gunhild Marie
23-01-2003, 19:53
Heisann alle andre hjemmeværende....
Kjeder meg, jeg....
Ikke det at jeg mangler ting som bør/kan gjøres...bake, sy, vaske og andre "morsomme" husmorplikter....men jeg blir litt lei av slike aktiviteter...det holder med en dag i uka synest jeg, egentlig.
Nå i det siste har jeg befunnet meg unormalt mye under tepper på sofaen, med en bok i fanget eller en film i spilleren. Jeg vet at jeg bør komme meg ut og gå tur, men det er så kjedelig å gjøre det alene...
Savner selskap av andre ... jeg savner til og med de sure gamle kollegaene på jobben av og til!!! Tenk dere det da! Trodde ikke det kunne bli mulig.....
Well....jeg er egentlig i godt humør, men man må jo få klage litt av og til!? er nok bare litt rastløs, men mangler motivasjon til å sette i gang med noe morsomt. Dessuten mangler jeg bil....og bussene her ute på landet går ikke så ofte og som regel ikke dit man vil....
Noen som har gode forslag???? Mottas med takk...
KLemz,
Blåklokke
23-01-2003, 23:10
Oi-oi!
Ikke så lett å finne på noe morsomt, nei. Du har ikke fullstendig kaos i alt som heter bilder og fotoalbum, da? Er jo greit å få ryddet opp i slike ting, men du virker egentlig ikke som den kaotiske sorten. Er faktisk litt misunnelig på deg som i hvert fall en dag i uken finner glede i husarbeidet... Kanskje du til og med kan strikke?? Ellers kan du jo alltids lage deg en svangerskapsdagbok hvis du ikke allerede har gjort det?
Er sykmeldt for tiden pga. stadige små blødninger, men håper å være tilbake på jobb igjen om et par uker (er bare 9+1 i dag). Kan bli litt i drøyeste laget å tusle hjemme HELE graviditeten, så jeg håper virkelig at dette gir seg... Hvis du finner på noe gøy, må du absolutt sende et lite tips !
:findag:
Jeg har selv gått hjemme siden uke 7, da jeg også hadde blødninger, siden pga tvillinger. Har tilbrakt uforholdsmessig mye tid her på SM, samt tatt meg av alle husmorsysler.. Det blir kjedelig, men tenk hva du får igjen for det:)
Den siste uka har jeg vært sengeliggende, og kan ikke engang ta meg av huset eller treåringen, og nå kjeder jeg meg STORT!!
Ikke kan jeg strikke heller.. Mannen har hele ansvaret for guttungen, huset, matlaging og..ja, alt. Det er kjedelig, og jeg har heller ikke funnet på noe mer kreativt enn å lese bøker (ender da ofte opp med en bok om prematurbarn ol), så jeg vet ikke om jeg vil anbefale det heller:uff: samt filmer, da.. Men jeg blir litt ulykkelig av å se en god film alene også jeg, da, føler meg en smule patetisk der jeg ligger og hulker over en rørende film dønn alene..:(
Kan bare trøste deg med at du har jo bare et par måneder igjen,- så får du nok liten tid til å kjede deg..:D
Aud og gutta :baby: :baby: 27+1
Kan du strikke? Jeg strikket bukse og jakke til begge ungene mens jeg ventet - str. 6 mnd så de kunne bruke det hele vinteren.
Gunhild Marie
27-01-2003, 14:47
Jeg kan dessverre ikke strikke, men har i likhet med Aud pløyd i gjennom et par bøker i løpet av helga. Har også fått bakt en del, men blir som oftest liggende strekk ut på sofaen etterpå....
Mannen kom ellers hjem med en god overraskelse på lørdag....splitters ny symaskin. Så nå kan jeg dyrke min relativt nye hobby, applikasjon og quilting...det skal nok bli krabbeteppe på nykomlingene, ja! Skal bare lage noen små ting først, for å bli vant til maskinen på et vis...har til nå bare sydd for hånd.
Takk for alle gode tips!!!
lazylionezze
27-01-2003, 16:56
Jeg kjeder meg aldri. Simpelthen. Vet ikke om det er fordi jeg er sær eller bare fordi jeg føler at livet er så skummelt i utgangspunktet at jeg trenger ikke så mye mer spenning.:p Jeg har nå vært sykemeldt i to mnd og dette er det jeg gjør om dagene.
6.30 står jeg opp og spiser frokost med mannen min. Hører på nyheter og morgenkåserier og leser litt i gårdsdagens Dagbladet som jeg har spart til frokosten siden postkassen er så langt borte at vi ikke orker å hente Aftenposten før frokost lenger. Så kysser jeg ham avgårde kl 8. Deretter ser jeg om det er noe morsomt på Godmorgen Norge. Hvis ikke blir det kanskje en video mens jeg strikker litt på en babyjakke. (Det går tregt!) De låner ut videoer gratis på biblioteket så jeg ser 3 i uka :D Rundt 10 - 10.30 legger jeg meg igjen og sover til det er lunsjtid. Etter lunsj blir jeg gjerne sittende en stund og lese og tenke på hva jeg burde ha gjort og hva jeg skal lage til middag. Noen sider, litt husarbeid og litt middagslaging senere kommer mannen min hjem og kvelden følger som den gjorde da jeg ikke var sykemeldt, bortsett fra at det ikke blir noe trening eller noen gåturer. Dessverre!
Nå gå jeg også på yoga en dag i uka, bassengtrening en dag i uka og fysioterapi en dag i uka, så ukene blir litt brutt opp. Dessuten har vi jo snart mamma da.....:klapp:
Hadde tenkt å bruke litt tid på å skrive noen små stykker, kanskje prøve meg på en kronikk eller noen barnehistorier - men jeg er så utrolig trøtt, så da blir det ofte litt mer soving istedet. :p
Når det gjelder blødninger - jeg blødde i 7 uker i begynnelsen av svangerskapet, fra uke 6 til 13, uten å bli sykemeldt mer enn et par dager da legen trodde jeg hadde abortert og jeg skulle slippe å gråte på jobb.... Han + de jeg traff på sykehuset mente det var helt unødvendig å bli sykemeldt for blødninger med mindre du har en veldig angstrengende jobb. Sitter fosteret fast så blir det ikke abort om du beveger deg, men er det noe galt risikerer du bare å utsette problemet. Dvs om du ligger på sofaen kan du få aborten en uke senere... Så dere som er sykemeldt for blødninger trenger ihvertfall ikke bare ligge eller sitte stille. Det er like greit å få noe frisk luft og noe annet å tenke på.
Og helt til slutt - krim må da være mye bedre enn bøker om premature barn? Får dere til å tenke på noe helt annet!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.