Vis full versjon : Små barn ved planlagt ks??
Lurer litt på om dere som har hatt planlagt snitt har fått små barn? Det er vel venlig å utføre snittet ca 2 uker før termin, og hvis da terminen er to uker feil, noe som er vanlig, er jo barnet mindre enn vanlig..
Jeg ble satt igang 2 uker på overtid, og da den lille til slutt ble tatt med hastesnitt sa legen at han kunne ikke være to uker på overtid.. Heller akkurat ved termin.. Så om de da hadde tatt planlagt snitt ville han da egentlig blitt født i uke 36-37..
Noen som har erfaringer med dette?
Fillefransa
30-06-2006, 00:33
Vi hadde planlagt ks 1 1/2 uke før termin og jenta vår veide 3320 gram, noe som er helt på normalen.
Har derfor ingen erfaring angående vekstavvik.
Ikke nødvendigvis. Nå var riktig nok ikke keisersnittet planlagt, men Marius ble tatt 3 uker før termin (prøverørsbarn, så det var 100% sikkert at jeg var 37 uker på vei), og han var 3744 gr. Ikke liten med andre ord. :hehehe:
Ja ok. Hvis terminen stemmer sånn ca, så er det jo ikke så mye forskjell.. Men hvis jeg skulle hatt planlagt ks sist gang, hadde han blitt tatt 4 uker før termin, og det har kanskje noe å si..
Men det er jo ikke såå mye forskjell da.
Hadde planlagt ks en uke føre ul termin og vekten var meeeer enn stor nok på 4290 gram :rabla:
Hadde planlagt snitt forrige gang, 12 dager før termin, og han var 3030 gram.
Catalina
03-07-2006, 17:50
Hadde også planlagt KS 10 dager før termin, og fikk ei jente som var 4290 gram....stor og fin hun
ks 15 dager før termin: 3678g
ks 12 dager før termin: 3358g
Helt flotte gutter:elsker: !!
Jeg spurte legen på sykehuset om dette sist, og hun sa at på slutten så vokser de så i rykk og napp at om man tar keisersnitt, så betyr ikke det nødvendigvis at ungen blir mindre :blunke:
kengumamma
12-07-2006, 23:15
Jeg hadde "planlagt" KS 1 uke etter termin jeg da.. og hun veide 4380 -stoor jente, men det var jo også derfor hun ble tatt med ks fordi hun ikke viste tegn på at hun hadde tenkt seg ut på en god stund
Vi hadde planlagt KS 11 dager før termin og fikk ei jente på 3764g og 51 lang!
Tidl. bruker
14-08-2006, 18:24
Jeg hadde planlagt snitt med nr 2, 8 dager før termin, hun veide 3200g.
Med nummer 3 hadde jeg planlagt snitt 16 dager før, og han veide 3300g.
...men de mente at han var 37 uker, ikke helt moden for verden enda.
Så da var det nok min menstermin som stemte.
Mens terminen var 25 sept. Ul termin 16. KS 31 aug.
Trodde forøvrig at det var vanlig med KS 1 uke før termin. max 1 1/2.
Det har legene på to sykehus sagt til meg hvertfall.
At de tar tidligere kun hvis det er noe spesiellt. :vetikke:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.