PDA

Vis full versjon : Måtte smake alkoholholdige drinker..

Magdalena
28-08-2002, 16:46
Jeg vet jeg egentlig ikke behøver å være bekymret, men jeg må bare få luftet det likevel.
På lørdag var vi i bryllup, :fest: jeg var da 7 uker på vei. Alle kjenner alle, og de fleste drikker drinker med alkohol. Til velkomstdrink må vi velge mellom alkofritt og med alkohol. De som velger alkofritt er enten gravide eller sjåfører. Jeg tok drink med alkohol, for å slippe mistanke. Jeg måtte selvfølgelig vise de andre rundt samme bord som meg og samboer at jeg faktisk rørte drinken min, men samboern var grei og lurte i seg det meste når de andre ikke så på. Jeg drakk noen slurker selv og da.

Hvor skadelig er alkohol? Jeg drakk ikke mye, tok bare noen slurker. Tenker litt på det likevel.

Alt står bare bra til.
Blir veldig sulten når jeg først blir sulten, og da greier jeg ikke vente lenge før jeg får i meg mat.

Magdalena.

meja
28-08-2002, 16:52
Hei Magdalena

Vet du hva, - det tror jeg ikke du trenger å bekymre deg for. Ikke at jeg vet så mye om det, men det er mange av oss som har drukket alkohol før vi visste om at vi var gravide. Og selv om du er noen uker på vei, så skjønner jeg ut ifra det du skriver at det bare var snakk om et par slurker. Ikke tenk noe på det, du.

Lykke til videre!

klem fra en råkvalm Meja

Mater
28-08-2002, 16:59
Jeg har valgt ikke å drikke alkohol i det hele tatt. Og heller kommet med noen teite forklaringer, så få folkt ta det som de vil.

Jeg tror ikke de minimale mengdene du drakk kan ha så mye å si. Alkohol er ikke bra, men som du sier så var det snakk om noen få slurker.
Det er faktisk folk som ikke har oppdaget at de er gravide for langt senere, og så vidt jeg skjønner går det stort sett bra. Jeg ville ikke ha bekymret meg så mye vis jeg var deg. <(vet at det ikke er lett!) Jeg fikk beskjed av legen min da jeg nevnte for henne at jeg var litt bekymret om min rh-. Jeg VET at det er minimale sjanser for at det skal skje en imunisering, men alikevel. Hun mente at det var mer skadelig for barnet at jeg gikk rundt å var engstelig , enn at det skulle skje noe. Jeg vil anta at det samme er tilfelle her. Snakk evnt. med legen din dersom du er svært urolig.

:) 7+3

I am
28-08-2002, 17:14
Hei Magdalena!
Dette skal du ta helt med ro. Tenk hvor mange alkoholskadde barn det skulle vært rundt om kring hvis et glass hadde vært skadelig?!? Selvfølgelig er ikke alkohol bra for barnet, men det skader neppe å drikke ett glass. Jeg har hørt om flere som i selskaper tar ett glass vin til maten, som de bare nipper til, og dermed får til å vare en hel kveld.
Jeg har også lest om gravide som pga blodet sitt har blitt anbefalt å drikke et glass rødvin daglig.
I gamle dager, tror det var i Frankrike, så ble kvinner anbefalt å drikke mye under svangerskapet, slik at de fikk mindre barn og dermed lettere fødsler ... :p så dumme er vi heldigvis ikke nå.
Bare slapp av du, ett glass har aldri skadet noen.

Hilsen I am

Tidl. bruker
01-09-2002, 02:31
Jeg drikker ikke så slipper slike forkalringer!

kengumamma
01-09-2002, 14:30
Det ikke farlig med et glass feks. rødvin i ny og ne... det hjelper faktisk på jernverdiene... men selsagt, alt med måte :lol:

klem kenguen