Vis full versjon : ALLERGI desperat.
Har allergi og har alltid gått på zyrtec og Cetirizin,tidvis sterkere medisiner.Har prøvd å unngå dem til nå, men holder på å bli sprø:ups: Nyser hver sekund og klør i munnen. er det noen av dere som går på noen av disse medisinene?
Selv er jeg ca 25 uker på vei:glis:
Lykkeliten
02-07-2006, 18:37
Zyrtec:
Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Liten eller ingen erfaring med bruk hos gravide. Fordelen ved bruk av preparatet under svangerskap bør vurderes i forhold til mulig risiko. Overgang i morsmelk: Cetirizin utskilles i morsmelk og preparatet bør derfor ikke anvendes av ammende kvinner.
Det var flere typer av Cetirizin, søk i Felleskatalogen (http://www.felleskatalogen.no/).
Teofelia
02-07-2006, 18:43
Cetirizin kjenner jeg ikke, men Zyrtec gis ikke til gravide.
Jeg har fått Polarmin i stedet. De har flere bieffekter enn Zyrtec, blant annet kan de medføre tretthet og sløvhet, men de hjelper i alle fall bedre enn ingen ting.
Snakk med legen din om hva du kan ta. Det skal i alle fall ikke være nødvendig å gå uten noen form for hjelp.
Lykke til. :)
Selv er jeg på grensen til desperasjon etterhvert! Har ikke noe å ta og legen min sier at det aller beste er om jeg klarer meg uten... Men jeg klør noe så grasalt i nesen og i halsen! Om natten spesielt i halsen. Jeg tror jeg snart blir sprø :gal:
hverken cetirizin eller zyrtec anbefales til gravide. er det krise er visst zyrtec hakket tryggere. man vet ikke om noen bivirkninger på noen av dem, men de har ikke vært på markedet lenge nok til at man kan være 100% sikker. Som Teofelia sier kan man bruke polarmin. den har vært på markedet i så mange år at man er temmelig sikker på at det ikke finnes bivirkninger. Jeg syns absolutt ikke den virker så bra som de nyere, men den er bedre enn ingenting. jeg har også fått lomudal nesespray og astmaspray, og de funker bra. de lindrer litt av munnkløen også.
føler med deg - allergi er no skit!
Jeg har fått polaramin tabletter, Lomudal nesespray og lecrolyn (?) øyedråper av min lege. Det beste var å klare seg med lokal behandlign, altså bare øyedråper og nesespray, men polaramin var greit å ta også om det var nødvendig.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.