Vis full versjon : Sopp!
Pluttelutte
03-07-2006, 13:55
Æsj, har fått påvist sopp i dag. Ante meg egentlig da jeg har ganske mye utflod. Er det noen som har noen gode råd utenom canesten og sånn? Soppen plager meg ikke med kløe og sånt, bare i form av mye utflod. Har fått noen råd tidligere om yogurt og sånn, skal man smøre seg med det nedentil?
Soppen elsker sukker! Og jeg mener gjær også! Hold deg unna disse to tinga hvertfall så mye som mulig.
Og du kan godt bruke youghurt naturell å "skylle" med/smøre på, samt spise mye av dette. Har aldri prøvd dette selv altså, men skal vist hjelpe.
Lykke til:)
Tidl. bruker
03-07-2006, 17:08
Ja, spis sunt :D
Bra at det ikke klør iallfall :jupp:
Solsikkemor
05-07-2006, 11:00
Sopp liker fuktighet, så pass på å lufte deg godt nedentil! Høres sikkert rart ut.... men man bør aldri sove med truse på. I tillegg kan man f.eks. gå med skjørt og uten truse litt om dagen også. Truseinnlegg hindrer lufting og bør ikke brukes. Skift heller truse ofte. (Likeledes vanlige bind *mye plast*, men det er vel neppe årsaken akkurat nå).
Yoghurt/biola sprøyter du inn i skjeden med stort sprøyte (uten spiss). Fås kjøpt på apotek.
Tidl. bruker
05-07-2006, 16:40
Satt og leste sånn kvinneblad på venteværelse hos legen idag, og da stod det at denne geleen var god mot sopp_:
SaluFem til 69,-
bare kom til å tenke på deg da, så noterte det ned :)
Pluttelutte
05-07-2006, 18:21
Tusen takk for mange gode råd! Skal forsøke yogurt metoden først (har nemlig yogurt i huset:) Og deretter geleen dersom det ikke funker med yogurten:)
prøv nå canesten først da:dåne: . Ingen fare ved å bruke det når en er gravid. Bruk fingrene til å føre inn tabletten, så du ikke kommer borti tappen. da går det over på en dag eller tre... pluss hol deg unna sukker og gjær!!
Synes det høres helt jæ.... ut med youghert.. Men det er vel kanskje bare meg...:skummelt: Funker sikkert!!
Anbefaler oxo canesten. Hør på apoteket hva type du skal ha når du er gravid, for du skal helst ha den med flere stikkpilere i, og ikke den lynkuren som det er bare 1 stk i. Jeg fikk det i forrige svangerskap pga mye utflod, og soppen ble borte på null komma nix..
jeg har hørt at man ikke skal smøre seg med youghurt nedentil.
men man skal heller spise en del biolaprodukter osv.
samt holde seg unna sukker og gjær.
Tidl. bruker
08-07-2006, 11:43
jeg har hørt at man ikke skal smøre seg med youghurt nedentil.
men man skal heller spise en del biolaprodukter osv.
samt holde seg unna sukker og gjær.
:jupp: det har jeg også hørt... (har store ører :fnis: )
tenk lukta da:urk:
Sur melk der nede blir enda surere etter noen min der trur nå jeg...
Må vel være å drikke biola og andre youghurt produkter som er ment!!!
Jeg skal i hvertfall aldrig smøre biola/youghurt i det området!!!
tenk lukta da:urk:
Sur melk der nede blir enda surere etter noen min der trur nå jeg...
Må vel være å drikke biola og andre youghurt produkter som er ment!!!
Jeg skal i hvertfall aldrig smøre biola/youghurt i det området!!!
nei jeg vet at det er mange som har anbefalt å smøre youghurt naturell der nede faktisk..å jeg gjorde det selv en gang.
men i ettertid fikk jeg vite at det skal man ikke gjøre i det hele tatt.
det har noe med at det liksom skal gjenopprette melkesyrebalansen i underlivet om man smører på det.
det lukter ikke noe av det heller....så det var ikke det værste.
men man skal ikke bruke noe sånt i underlivet nei. tror bare det blir værre.
men det å drikke biola..er veldig bra. selv om det smaker ussssj. hehe.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.