PDA

Vis full versjon : Jeg har så vondt

AnnC
23-01-2003, 23:53
Legen mener det er kynnere og jeg får stole på han.....:uff:
Men at det skal være så vondt da??? Hele tiden, hele dagen, ja hele natten.:leiseg:
Nå er jeg nærmest blitt handlingslammet på grunn av dette og må forsone meg med at sofaen er min plass fremover...Fikk ikke lov av legen til å gå på jobb og skulle bare hvile. Er det tidlig fødsel de frykter? Jeg blir spør av slike tanker. Det er en stund til jeg skal jordmoren, men da skal jeg ta opp med henne dette her.Lurer likevel på om dere har noen erfaringer? Tops til hvordan jeg skal få det vekk???? Babygutten har det bra, Ul viste det og morkaken er på plass. Livmorhalsen var ikke åpen på onsdag i alle fall.....Men skal ikke kynnere bli borte når man beveger seg? Med meg er det motsatt. Dog det hjelper ikke så mye å hvile heller. Selv etter ti timers søvn har jeg vondt.:gal2:
Hele magen er full av muskelknuter, kan det være derfor? Elelr er det rett og slett at har man først fått det, så har man det? Føler meg helt grønn, jeg, selv om jeg har født en gang før. Da hadde jeg ikke kynnere, ja jeg merket ikke riene en gang før det var gått tolv timer.....Ble overrasket da jeg fikk beskjed om at jeg hadde rier da vannet gikk. Men disse smertene er like intense, dog jeg får ikke slappet av i tre minutter i mellom. Vi får bare ikke håpe de akter å øke i styrke også, som riene.......
Ønsker erfaringer og synspunkter fra dere.

AnnC
Termin 14. april:birth:

Litagoo
24-01-2003, 00:26
Jeg hadde nesten ingen kynnere i det første svangerskapet, men i dette har jeg vært plaget siden 16 uker. Det har til tider vært helt jevligt, men det viser seg å være helt normalt. Noen får rett og slett vondere og mer kraftige kynnere enn andre.
Det at legen vil du skal hvile har ikke noe med at de er redd for en tidlig fødsel, men heller det at det kan redusere kynnere og ikke slite deg helt ut.

Men hvis jeg var deg ville jeg gjort om timen hos JM så fort som mulig og tatt en prat om akkurat dette. Noen ganger kan de svare bedre enn leger på slike ting.

Lykke til! :)

Litagoo K-26 :vink:

Annie
24-01-2003, 11:54
Jeg hadde mye kynnere i forrige svangerskap, og synes også at de var vonde og ekle - hele magen strammer seg og jeg fikk nesten ikke puste.. men kynnere skal da ikke være vondt mellom takene? Høres ut som om det kan være muskelknutene som er inne i bildet også? Er du sikker på at du får slappet av godt nok når du ligger? Bruk puter og tepper og dander seg slik du vil, sånn at du virkelig kan "legge fra deg" kroppen din. Jeg ville definitvit tatt en prat med jordmor om dette, og om du synes det er for lenge til du skal dit, er det jo bare å slå på tråden til henne - de er så hjelpsomme atte.

Jeg fikk også kynnere mest når jeg stresset og beveget på meg, så det er nok ikke unormalt, men fikk også beskjed om at det var et tegn på at jeg stresset for MYE. Når jeg også fikk kynnere om natten ble jeg sykemeldt med beskjed om å slappe av - også psykisk! - Så dersom du ligger og uroer deg og grubler for mye anbefaler jeg deg å ta den telefonen til jordmor.

Det ser ikke ut til at du stoler på legen din, og da vil jeg bare si som så: Det er DU som kjenner kroppen din. Ikke ligg og tenk på alt som kan skje, alt det kan være - ta kontakt med føde eller jordmor og luft dine tanker og bekymringer. Lykke til!

pirelli
29-01-2003, 12:45
Er du sikker på at det er kynnere??

Har selv veldig vondt i magen til tider og det er luftsmerter... Har også vært endel plaget av dette utenom svangerskapene men i begge svangerskapenen har det blitt mye værre. Syntes faktisk det kan minne om sterke rier, uten mellomrom, det knyter seg i magen... Som du sier så er det mye værre når man går (og sitter), legger jeg meg ned blir det mye bedre. Som både lege og jordmor sa så er det kolikk smerter... de samme smertene som spebarn kan ha (stakkars barn)... Magen står rett ut som en ballong.

Ve tikke om det er sånn du har det?? Men for meg er det iallefall værre enn rier, noen ganger føler jeg at jeg besvimer, for så vondt er det....

Helt ufarlig.... men veldig vondt....

AnnC
29-01-2003, 12:58
kanhende det er luft...men det kommer aldri noe ut :uff:
Jeg har vært sykemeldt i en uke nå og er allerede mye bedre! Det er bare når jeg finner ut at jeg skal gjøre noe stort at det kommer igjen.......
Takker for omtanke og råd. Ønsker dere en god tid fremover.

AnnC

Termin 14. april

tvilling75
29-01-2003, 17:28
Jeg har også hatt utrolige magesmerter. Fra fredag til søndag hadde jeg kjempevonde stikninger og vondt og ømt, spesielt hver gang jeg beveget meg og veldig ømt å ta på magen. Var på sykehuset, men det var ikke rier og ikke åpning. Alt stod heldigvis bra til med barnet. De sa at det hendte at gravide fikk mye vondt i magen og at det ikke alltid var enkelt å forklare hva det kom av.

Har lest at det kan være livmoren som strekkker og forandringer i underlivet som kan forårsake slike smerter.

Kjenner stikninger av og til nå også, kjennes litt ut som luftsmerter, men det er det nok ikke. Og når jeg har kynnere kjenner jeg at livmoren blir kjempehard.

får håpe det gir seg.

mvh

Linda1
30-01-2003, 15:20
Håper det blir bedre :stakar: