Vis full versjon : 12 uker, litt tryggere???
Hei, hei jenter
Ja, nå er jeg kommet til 12 uker, uten blødninger av noe slag (kun kvalme HELE kvelden, og DET kan jeg leve med)
Som jeg har skrevet tidligere, så synes jeg alle bøker, leger, familie og venner kun fokuserer på det negative ved tvilling svangerskap :sint: MEN, nå har jeg bestemt meg, jeg skal ikke være negativ og tenke/lese om alle problemene, de får jeg ta om de eventuelt kommer, bortkasta å bruke energi på DET før...
Ellers trives og vokser, og er kjempestolt av magen, har til og med tatt bilde, og skal fortsette med det frem til fødselen (hver uke) :D
Det er så "deilig" å endelig ha funnet disse sidene, de er betryggende, og det er flott at dere jenter er dyktige til å skrive, fortsett med det, det betyr mye for oss "nybegynnere"
Ha ei koselig helg.
Stor klem fra Maya :baby: :baby:
Blåklokke
24-01-2003, 15:20
Hei, Maya, og gratulerer med 12 uker :klapp: :klapp: :klapp: !!!
Synd med kvalmen, selv har jeg vært heldig og sluppet fullstendig unna den ekle grønne følelsen. Synes faktisk jeg har alt for få symptomer, kan jo bli litt skremt av det, også :bonk:, men en tydelig voksende mage beroliger jo litt.
Enig med deg at det er mye som kan skje framover, men som regel går det jo bra til slutt, det har nok de andre rugerne som har kommet litt lenger tenkt å bevise for oss. Tror det er bra å ha litt kunnskap om slike ting for å kunne kjenne igjen faresignalene, men bruker heller ikke krefter på "dersomatte og hvisomatte"... nyter hver eneste dag jeg får være her på Snart Mamma, og her har vi jo tenkt å være en laaaang stund enda!
PS! Har du mulighet for å brife litt med magen din på nettet?
Ha en god helg selv!
Klem fra enda en "fersking" med dyrebar last (9+2)
Misunner deg som har kommet til de magiske 12. Er bare 10+1 selv i dag, og kun 9+4 ifølge UL. Skal på ny UL i morgen, og er kjempespent å om alt er bra. Hadde en MA for et år siden, og er naturlig nok svært nervøs :leiseg:
Er enig i at det er mye negativt fokus på dette med :baby: :baby: . Nå har ikke vi fortalt det til noen enda (bortsett fra min mor) så vi har ikke fått noen negative tilbakemeldinger, men har hørt mye før. Venninner som har sittet og sagt "hadde det vært tvillinger hadde jeg dødd" og lignende utsagn. Nei, vi får holde oss positive ja, og overhøre alle andre.
Lykke til til oss tre (så mange jeg har sett så langt) superferske blivende augusttvillingmammaer.
Vi får prøve å være flinke til å skrive.
Stor klem fra
Ja, er det ikke rart hvor mye "velmenende" mer og mindre kjente mennesker har på hjertet om tvillinger? Selv har jeg opplevd denne kommentaren: "Ja,ja, du kan jo ikke ta dem bort bare fordi det er to"..
Nei, jenter,- vi er heldige, utvalgte og priviligerte!!
Det er ikke mange forunt å oppleve det vi går gjennom nå,- et svangerskap og to førstepremier:D
Aud og gutta :baby: :baby: 27+4
Gunhild Marie
27-01-2003, 15:14
Heisann alle nygravide tvillingmammaer, og gratulerer!!!
Det er stas å gå med tvillinger, selv om mange er negativt fokusert i begynnelsen så blir de mer åpne og entusiastiske etterhvert som det viser seg å gå bra i svangerskapet!
Kvalmen går faktisk også over etterhvert, selv om det aldri føltes slik da jeg lå og snakka i "den hvite telefonen" flere ganger i løpet av dagen....
Man blir heldigvis veldig godt oppfølgd på sykehuset når man skal ha tvillinger- både gjennom ultralyd og hos jordmor.
Med meg har alt gått bra til nå- var på kontroll senest i dag, og alt ser veldig bra ut. Er nå 31 uker på vei...og er spent på når de melder sin ankomst. Magen strutter, men kan etter legens ord godt bli enda større...skjønner ikke helt hvordan det skal gå an, men....det sprenger på.
Lykke til videre med dere alle- vi er best!!!!!
Klemz,
lazylionezze
27-01-2003, 17:05
Rart det der med hvordan folk reagerer. Sier vi at vi skal ha tvillinger med entusiastisk stemme så rygger folk et skritt tilbake og spør om hvordan vi takler det, om det ikke komemr til å bli litt mye? Sier vi det samme med litt mer tilbakeholden stemme får vi entusiastiske fortellinger om alle de kjenner som har tvillinger og hvor flott det er og hvor heldige vi er etc. Merkelig!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.