Vis full versjon : Å føde med hemorider......
Unregistered
24-01-2003, 13:31
Det begynner å nærme seg fødsel her, og jeg er ganske bekymra. Jeg har ikke klart å få bort hemoridene mine og de verker som bare det. Siden jeg er førstegangsfødende har jeg begynt å grue meg til å føde med disse vonde hemoridene.
Derfor vil jeg spør dere som har litt erfaring :
*Er det sånn at riene tar bort smerten fra hemoridene liksom... At
de er så mye vondere at du "glemmer" hemoridene?
*Kan du få noe bedøvende akkurat på dem slik at du ikke har
det sååå vondt. Jeg har vanskelig for å være i div. stillinger pga.
hemoridene....
*Blir hemoridene enda verre etter fødselen?
*Hvordan ble du til slutt kvitt dem?
TAKKER FOR ALLE SVAR JEG KAN FÅ!
Hilsen en som gruer seg nå......
marianne71
24-01-2003, 17:36
Jeg hadde hemorroider 1. gang jeg gikk gravid. Var ikke ille plaget. Under fødselen ble det et voldsom press på de, og jeg kan egentlig ikke si at jeg kjente at det var vondt, men det var jo vondt i hele underregionen så det er vanskelig å si. Var livredd for å gå på do etterpå men det gikk greit. Passet på å spise slik at jeg ikke ble hard i magen. Ang. bedøvende middel så vet jeg ikke. Etter en tid merket jeg ikke noe til hemorroidene lengre, men om de har forsvunnet helt vet jeg ikke. Ellers så husk å spørre jordmor om dette for hun har sikkert mange pas. som har vært plaget med dette og vet nok mye bedre!!
marianne71
Tidligere Bruker
24-01-2003, 17:44
Det er nok viktig å passe på at du spiser sunt etter fødselen.
Magen har en tendens til å bli litt hard etter fødsel, og da kan jo hemoridene dine bli vonde også....
Lykke til. Håper det går greit. Under fødselen, glemmer du nok hemoridene.
:mervink:
Unregistered
24-01-2003, 19:08
Kan du ikke bare løpe til apoteket og få en slik hemoride-salve da?
Du rekker kanskje ikke å få dem helt bort før fødselen, men det vil vel hjelpe noe hvertfall.
Tidligere Bruker
24-01-2003, 19:11
Enig med siste anonym her også. ;)
Men det er jo ikke alle som har noe effekt av de salvene..
Salven heter forresten alcos-anal. ;) Den ene av dem.
:mervink:
Cazandra
27-01-2003, 09:41
Var plaget sist og er plaget nå...må være arvelig siden "alle" i min familie har problemer :uff:
Jeg kan ikke si at jeg merket noe til dem under fødselen, smerten er liksom helt andre plasser!
Etter fødselen var de vonde noen uker etterpå, spesielt når jeg gikk på do, men de forsvant da! Husker ikke når, dessverre!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.