PDA

Vis full versjon : Hva koster UL i Oslo?

Maxine
24-01-2003, 14:04
Helt ubegrunnet begynner jeg å få litt panikk for om jeg fremdeles er gravid. På mandag kommer jeg antagelig til å takke nei til drømme jobben pga at den ikke vil være forenlig med denne graviditeten. Defor spinner tankene mine...... Jeg har symptomer som kvalme, men ikke like sterkt som forrige gang (heldigvis egentlig), men jeg begynner jo å lure.

Tok en UL på Majorstuaklinikken for 2 uker siden og da var alt ok, dette kostet 900 kr, og jeg lurer på om det finnes noe billigere sted å utføre dette?

For min egen freds skyld vurderer jeg å gjennomføre en ul til!

9+1

Monica26
25-01-2003, 14:21
Kjenner noen som tok på oslo city og der tror jeg det kostet 700,- Tror det er samme pris på byporten. Det er jo bare å ringe å sjekke.

Cyanea
26-01-2003, 00:23
Jeg skjønner godt hva du mener, jeg måtte ta en UL for å sjekke om det fortsatt var noe der forrige uke:-). Og det var det!!!!

Jeg var på Oslo City, hos en kjempekoselig gynokolog! Det kostet kr 750,- inkl blodprøve, og jeg synes det var verd hvert eneste øre å få se hodet, armen og det vesle, bankende hjertet! Både Cyamannen og jeg var ganske blanke i øynene!

Jeg kommer garantert til å ta flere UL underveis. Jeg synes det er altfor lite med bare den "faste" i uke 18. Og, fordi vi ble gravide ved IVF-forsøk (som foreløpig har kostet ca 46.000 kr) så spiller det ikke stor rolle med noen hundrelapper fra eller til :-)

Jeg har hørt at utstyret på Byporten er bedre enn på Oslo City, og i tillegg kan man visst ta opp UL'en på Byporten.

Cya

Qlio
26-01-2003, 14:36
Jeg tok UL på Byporten for 2 dager siden (på fredag), og betalte 700 kroner for herligheten. Hvis du har med deg video får du opptak av den lille også. Jeg så filmen 3 ganger på fredagen, og setter den nok på igjen i dag! Herlig og se!!!

Om du er medlem på Volvat koster det 500 kroner (der tok jeg da jeg var 8+2), men nå ville de ikke ta meg imot da de hadde så lite folk på jobb.

Bonni
27-01-2003, 21:36
Heisann!

Jeg går på svangerskapskontroll hos noe som heter Senter for Gravide, og disse holder til i Gables gate. Jeg hadde med meg en henvisning fra fast legen min, og da var alt greit. Her får man ultralyd på hver eneste kontroll, og det koster ingenting. En spesialist og ei jordmor som driver dette. Kan virkelig anbefales.

Med vennlig hilsen
Bonni