PDA

Vis full versjon : jeg spyr hele dagen . noen råd??

solveig24
08-07-2006, 23:43
i dag har jeg kastet opp 6 ganger , 10 ganger kom det nesten . jeg er så fryktelig trøtt og kvalm hele tiden, noen som har noe råd? jeg har om trent såvet i hele dag .no er jeg lys våken , men kvalm:stønn: desperat etter råd.
var ikke slik med førstemann jeg fikk .:gjesp:

solveig

Svellen
08-07-2006, 23:58
Akupunktur eller fotsoneterapi har hjulpet mange. Du må sikkert ha noen behandlinger, og om det hjelper er det verdt det.

solveig24
09-07-2006, 17:56
Akupunktur eller fotsoneterapi har hjulpet mange. Du må sikkert ha noen behandlinger, og om det hjelper er det verdt det.

Skal se på det hvis det ikke gir seg snart, jeg begynner i jobb igjen på mandag ,hvis jeg e bedre. men det ser dårlig ut.men takk for tipset.

Oliv
09-07-2006, 21:24
En kombinasjon av akupunktur og kvalmestillende forordnet av lege har hjulpet meg godt!
Ønsker deg riktig god bedring og håper du blir bedre snart.

Anin
09-07-2006, 21:44
Jeg tok b vitamin, det hjalp.Spydde også 10 ganger om dagen.:stønn:

Lina og nurket
15-07-2006, 22:47
Kjenner meg godt igjen, har vært super kvalm med begge jentene mine. siste gang hadde jeg hypermesis.. holdt ikke på vått eller tørt.

Jeg fikk kvalmstillende.. dette hjalp: Afipran (stikkpiller, siden jeg kastet sånn opp), det tok toppene.
stemetil: Tok toppene og hjalp litt.
Postafen: fikk det en uke før bryllupet mitt, og jeg var sikker på at jeg kom til å sove meg gjennom neste år hunder... Så fik stemetil i stede.

Kvalme srmbånd tror de har det på helsekosten, akuåuntur, har brukt akup før og det har hjulpet. Ikke prøvd det på kvalme..

Med minste jenten så ble jeg innlagt i 2 omganger med en ukes mellomrom.
Fra jeg var innlagt første gangen til andre så gikk jeg ned 5 kg og var da nede i 52. da hadde jeg ikke noe mer å gå på... intravenøst hjalp ikke så det ble sonde i noen dager. det var redningen, jo helt sant. !!! etter to dager med sonde begynte jeg å spise, da hadde jeg ikke spist på 4 eller 5 uker. (ca)
jeg angrer ikke på at jeg ble lagt inn.. selv om det var en sinnsyk nedtur der og da. Men jeg fikk overskudd... og kom meg.
Jeg gikk ned mye mer enn 5 kg, og jeg hadde INGENTING å gå på da jeg ble lagt inn siste gangen.

Husk: Går du myyye ned i vekt, og du sover mye om dagen(stor sett hele dagen), blir døsig og bare vil sove, så ta kontakt med legen og eller sykehuset. bedre å bli lagt inn selv om tanken ikke er fristende (i know)..så er det det beste for deg og småttn i magen.

Lykke til. skal krysse alt for deg.

klem

kesam
21-07-2006, 13:51
Husk: Går du myyye ned i vekt, og du sover mye om dagen(stor sett hele dagen), blir døsig og bare vil sove, så ta kontakt med legen og eller sykehuset. bedre å bli lagt inn selv om tanken ikke er fristende (i know)..så er det det beste for deg og småttn i magen.

Signerar denne, er du ekstremt plaga av kvalme (hyperemesis), så ta kontakt med legen din.