Vis full versjon : 6 uker i dag og gått opp 700 gram
Country Girl
11-07-2006, 16:09
Skjønner ingenting. Har holdt meg til dietten min + 300 kalorier ekstra hver dag som jeg er blitt anbefalt og allikevel har jeg gått opp 700 gram. Det er ikke forskrekkelig mye, men nok til at jeg lurer litt. Spiser jeg for mye eller er det vanlig å gå opp så tidlig i svangerskapet? Er det i så fall et godt tegn?
Glad om noen tar seg tid til å svare :jupp:
Ferskenbeinet
11-07-2006, 18:56
700gram er da ikke mye. min vekt varierer med 1 kg opp eller ned fra dag til dag. det kommer jo helt an på hva du har spist!
om ikke du er veldig tynn i utgangspunktet så trenger du ikke spise noe mer en du pleier, HVERTFALL ikke så tidlig!
Babyen er vel ikke mer en 6mm enda, å trenger absolutt ikke 300 kalorier til dagen!
Du må ikke glemme at det ikke er nødvendigvis fett du legger på deg. Er du flink og holder dietten din (som jeg håper ikke er for streng) så går nok dette greit. Jeg la på meg litt i begynnelsen jeg også da jeg var gravid sist. Gikk totalt opp ca 10 kilo, men endte på minus 5 kilo (i forhold til startvekten) få dager etter at gutten min ble født. Ikke få panikk, det skulle bare mangle at du ikke legger på deg litt etter hvert med tanke på voksende livmor, morkake, fostervann og en liten baby i magen. :blunke:
Mitt tips: ikke vei deg for ofte. Som hun over skriver, vekten kan gå opp og ned. Jeg hadde gått opp ett kilo i forrige uke, men nå er det borte igjen.
Tidl. bruker
14-07-2006, 12:56
I begynnelsen er det mange hormoner og diverse som slingrer vekten din litt,.
Syns ikke du skal tenke på vekten din i det hele tatt akkurat nå. Spis og lev som vanlig. Det er jo bare et lite riskorn du bærer på foreløpig.
Vekten går fort opp og ned med 1-2 kilo i begynnelsen. Husk at det er mye som skjer i kroppen din nå.
Jeg gikk for eksempel ned 3 kilo i begynnelsen. Venninna mi som har termin samtidig gikk opp 3 kilo. Vi er alle forskjellige.
:jupp:
lillekris
14-07-2006, 16:13
Dessuten... det er mye som skjer med kroppen nå og et vanlig resultat er tregere mage. Da skal det jo ikke mye til før man går opp en kilo eller to bare pga det. Glem veiingen en stund og kos deg med det som skjer i magen din, kiloene kommer i rykk og napp uansett, de! :jupp:
Unnskylg meg, kjære deg 700 gr, det kan være vann det kan være så mangt, trenger ikke å være fett. Du må huske at det er varmt om dagen, og at man lettere får vann i kroppen, det er nok ikke så mye å henge seg opp i foreløpig..Som Ferskenbeinet sier tror jeg ikke babyen din trenge 300 kalorier ekstra om dagen, kan jo være derfor du har "lagt" på deg 700 gr.
Spis normalt, er du litt ekstra sulten så spiser du litt ekstra.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.