Vis full versjon : Gi meg fordeler og bakdeler!
Hva skal dere kjøpe av duo og kombi-vogn? Jeg blir litt småsprø av alt jeg leser. Vi som får vinterbarn må vel ta hensyn til det også på et vis....?
Alt det andre er så greit liksom, men dette med vogn kan man bli litt forvirret av. Nesten som en fjert i en høystakk:p
Snoopyjenta
28-08-2002, 20:42
Regner med at det blir kombivogn på oss.
Vi er enige om kombivogn! :)
Loppa & Lille Håp, 18+4.
Vi kjøpte vogn ganske tidlig pga at vi var på ferie i Sverige...var egentlig ikke tenkt å kjøpe vogn enda da, men pga kronekursen ble jo vognen 20 % billigere enn i Norge:)
Hun på den butikken vi kjøpte vogn var kjempe dyktig, og anbefalte duo-vogn til de som skulle ha vinterbarn...fordi bagen var varmere enn på kombi vognen! Så det ble i hvert fall vårt valg:cool:
Klem fra Sussi og :baby: 20+2
Sun shine
28-08-2002, 22:08
Det samme var jeg. Var veldig inspirert av to venninder som sa at jeg måtte kjøpe en slik duo(er ikke det slik at baggen er løs oppi vogna)? For det var så flott og praktisk når de var ut og trillet og på besøk m.m. Så da jeg var og kikket, så kom jeg på at vi skal ha baby midt på svarteste vinteren, og jeg vil sikker ikke være ute og trille den første mnd, og man vet aldri hvordan vær eller føre vil bli. Så det vi trengte mest var faktisk en skikkelig sports vogn. Vi kjøpte et slikt bil sete til bilen, som er en ligge stol som baby kan vokse i. For så når våren og sommerne, er lille baby begynnt å bli litt større. Så vi kjøpte en kombi som blir en skikkelig sportsvogn når du fjærner baggen. Teutonia Yk2 med hånd brems og skikkelige hjul. Så det ble slik. Håper jeg ikke har tatt alt for feil når den tiden kommer.
Lina 19+4:findag:
Lillebrøster skal arve storesøsters Simo duovogn. Den har vært i bruk i snart 15 måneder, og vi er kjempefornøyde! :klapp:
Jeg mener å ha lest at duo er lettere enn kombi, og at bagen på duovogna er større - dermed bedre plass til vinterpose oppi.
Jeg synes duovognene er finere, men det er jo en smakssak!:)
Lykke til med valget!
Snikleser Pelen fra februarklubben her
Sånn som jeg ser det:
Bor du i leilighet uten heis og må gå i trapper: kjøp kombi så at du lett kan ta ut liggdelen og bære.
Bor du lett tilgjengelig eller i hus uten behov av å bære inn barnet: kjøp duo.
Duo er i tillegg større i bagen og mer tilpasset for vinterbruk.
Hilsen februar Pelen
(Og Sun Shine, jeg tror du har snudd begrepene duo og kombi - duo er to forkskjellige og kombi er en liggdel som ligger i sittvognsdelen).
Bagvogn (kombi) er det vi har.
Vi har trapper så det rekker, hadde ikke klart oss uten.
Brukte også bagen med nett i bilen - greit å la jenta sove selv om vi var på farta!
Vi skal kjøpe kombi vogn.
For man kan ganske tidlig bruke sportsvognen. Begynte med sportsvogn nå min 14 åring var 5 mnd. Hadde da den gangen en man kunne legge ned ryggen på med kalesje og regntrekk. brukte pose når det var kaldt.det gikk så fint så.enda det var en veldig lav sportstrille.(men kjempefin) ble desverre utslitt etter min 2 små nå store....
Hilsen puffen.
Hei.
Vi bor i blokk, og har hatt masse glede av bagen i kombivognen. Den brukte vi først til nett i bil, og det var så praktisk å ta den ut av bilen når veslejenta sov. Så kunne hun bare sove videre.
Savna litt at det ikke gikk ann å heve ryggen litt i bagen når vesla ble større og litt nysgjerrig. Men, da bretta vi dyna, og hadde bak i ryggen. Det gjorde nytta det også. Det blir jo tross alt sommer før det er aktuelt. Når vesla vokste ut av bagen, så tok vi "kallesja på bagen og festa foran på sportsvogna, så var den tett allikevel.
Vet også at de som har hatt duovogn er veldig fornøyde. Så i bunn og grunn er det vel en smakssak.
Hilsen en snikleser fra mars-klubben 9+5
Vi kjøpte Emmaljungas duo og har vært kjempefornøyd med den.
Liggedelen er større inni enn på kombivognen.
Det er som i tillegg er bra med duo er at når barnet blir stort nok for å sitte i vogna så tar man av liggedelen og setter på sittedelen. Slipper altså å kjøpe sportsvogn. ;)
Sist hadde vi kombi vogn (såkalt dypvogn). Men de er så vonde på vinterføre. Iallfall vår gamle. Og selv om den KUNNE brukes som sportsvogn var den stor og klumpete og tok mye plass i bagasjen. Så det endte med at vi kjøpte sportsvogn. Nå er sportsvogna helt utslitt (jeg går mye!!). Og jeg vil ha ny vogn!!! Så etter å ha kikka litt har vi funne ut at ei skikkelig god sportsvogn som vi kan snu kjøreretningen på er tingen. Emaljunga har noen fine, men vi har ikke funnet DEN ennå!
Mo & Nurket
29-08-2002, 18:29
:bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk:
Hadde i grunnen bestemt meg for en kombi, men nå vet jeg jammen ikke lengre. Skulle aldri lest alt dette for det er akkurat disse diskusjonene som gjør at jeg ikke klarer å få bestemt meg.....
:bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk: :bonk:
Hilsen fra en meget forvirret Mo og et forhåpentligvis ikke like forvirret Nurk
Jeg tror jeg går for en sånn duo-vogn. Har sett på en sånn Teutonia-vogn og den var veldig fin. Er det noen som vet hva den koster? Y2K tror jeg modellen het.
Vet ikke helt hvor mye den koster, men jeg vet at Quinny Fashion er mye billigere. Jeg har tenkt å kjøpe denne, men bare sittedelen som jeg snur mot meg. Og så skal jeg bruke voksipose med bæreplate som bag inni, slik at det blir omtrent som en kombivogn... (Quinny Fashion koster ca. 3000,- med bare sittedel)
Tilla
Hei
Det blir duo på oss, og det ser ut til å bli Quinny Freestyle Synergy med 3 hjul.
Den har stor og hard bag. Får god plass med pose i den.
Vi bor i hus, så vi slipper bekymmret med heis og trapper.
Prisen ligger på saftige 7500,- med liggdel og pose, men begge to er like tent på den.
Det koster å ligge på topp.:D
Freja 22+1
:findag:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.