PDA

Vis full versjon : Ingefær?

Miranda
23-07-2006, 11:11
Hei, er det noen som har erfaring med bruk av ingefær for å dempe reisesyke? Og er det ok å ta ingefær når man er gravid?
Jeg har alltid blitt veeeldig bilsyk:dåne: og tenker litt på om graviditetskvalmen kommer i tillegg så kan det være lurt å ha noe som hjelper. Jeg tenkte å bruke ingefær,hvis det er ok,og akupressurbånd. Og ha litt salt lakris i tillegg,det hjeper også.
Er det noen som har flere råd for reisesyke?

:)

Helios
23-07-2006, 12:20
Ingefær er absolutt noe å prøve mot kvalme, men jeg er ikke sikker på om det kan brukes av gravide, så jeg hadde ikke gjort det, før jeg visste noe mer.

BitteLille
23-07-2006, 12:29
Jeg har bruke ingefærkapsler mot svangerskapskvalme, og på normale dager har de hjulpet meg masse!

Miranda
23-07-2006, 12:56
Tusen takk for svar! :jippi: Er det noen flere med erfaring med dette?

Sita
23-07-2006, 14:08
Jeg fikk aldri noen effekt av kapslene, men frisk ingefær hjalp meg. Bare det å lukte på det fungerte godt for meg.

haribobilen
25-07-2006, 21:17
Ingefær fungerer. Drakk mye ingefær øl når jeg var kvalm. Fungerte også å lage te på fersk ingefær, men det smaker litt rart og sterkt.

Miranda
02-08-2006, 01:56
Tusen takk for svar!:jippi: Jeg spurte like godt damen som jobber på helsekosten der jeg handler om det var ok med ingefær i graviditet og hun sa også at det var det. Jeg har kjøpt kapsler nå og de skal absolutt være med på turen til Marbella. Samt akupressur-båndene. Nå har kvalmen kommet snikende, så det er greit å være forberedt.:jupp:

Florence
02-08-2006, 20:51
Jeg leste ett sted at gravide ikke skal ta ingefær!!!

Tidl. bruker
08-08-2006, 12:05

Det kan umulig stemme. Jeg har lest i flere svangerskapsbøker at man anbefaler ingefær mot kvalme. Har blant annet en svangerskapskalender hjemme hvor det står oppskrift på ingefær te.

Sikker du at du har lest det? Hvor da?

haribobilen
10-08-2006, 13:26

Synes dette hørtes veldig rart ut jeg også. Hvor har du lest det?

Nete
10-08-2006, 14:46
Legen min anbefalte ingefær, det er jo bare en krydderrot. Hvorfor skulle det være farlig liksom?? Nei, spis det trygt damer!

Lenimor
16-08-2006, 23:10
Jeg vet at frisk ingefær er ok å ta når du er gravid, jeg har brukt det med god effekt iallefall. Kjøpte Gevita Ingefær kapsler på apoteket til datteren min i sommer og i pakningsvedlegget der står det;
"Begrenset erfaring ved langvarig bruk under graviditet. Store mengder ingefær bør ikke tas i forbindelse med graviditet. Rådfør deg derfor med lege ved langtids bruk under graviditet"

Jeg har rådført meg med min fastlege og to lege kollegaer. De sier de råder gravide å ta anbefalt dosering og ikke ta det over flere uker i strekk.

Håper dette var litt oppklarende.

Plingen
24-08-2006, 20:47
Gro Nylander går god for ingefær, dvs 1g i kapsel per dag. Side 73 i "På vei".