PDA

Vis full versjon : Øvelser i vann ved vondt bekken

Pelen
28-08-2002, 19:38
Hei jenter!

Jeg er heldig - vi har en liten svømmebasseng på jobben. Jeg har litt vondt i bekkenet men jeg skal ikke til jordmor før om 7 uker. Er det noen som har vannrørelser som dere har fått f. eks. fra fysioterapuet for plager i bekkent? Kanskje noen kan fakse/maile dem til meg? Det skulle være helt supert!

Legg inn en melding her eller send personlig melding så får du faxnummer.

Klem Pelen

Tidl. bruker
01-09-2002, 02:06
Jeg fikk vanntrening med blyvester på slutten av forrige svangerskap. Husker ikke eksakte øvelser, men det var kjempeviktig å ikke bruke "svømmetak" med føttene...(derfor hadde vi blyvester på oss, slik at vi sto loddrett i bassenget og samtidig fløt.) Dette er over 5 år siden, kan hende at denne "regelen" ikke gjelder lenger.

Får kanskje vanntrening denne gangen også, kan komme med litt tips etter at jeg har vært hos fysio :)

Klem fra Z 15+6

Polyanna
02-09-2002, 18:41
Selv har jeg svømt på egen hånd i hele 3. trimester, og hatt stor nytte av det. I perioder har all bekkenvondt blitt helt borte. (Har hatt symfysevondt). Men jeg har, som Zafir sier, passet godt på å ikke ta sånne utovertak med føttene, bare en slags crawletak.

Håper du får gode tips!:)

Polyanna, T-8

Pelen
02-09-2002, 18:43
Takk for tips jenter! Jeg som elsker å ta sterke bentak for begynne med crawl bentak.

Er det andre som har tips her så bare kom med flere.

Klem Pelen

Sine
02-09-2002, 23:11
Polyanna:

Hva er symfyseplager?

Sine 24+1

koala
03-09-2002, 15:30
Symfysen er sammenføyningen foran, også kalt skambeinet. Ligger rett under dotten liksom.
Koala 25+1