Vis full versjon : Tips mot ryggsmerter?...
Er det noen som har noen tips til meg?
Jeg har 16 dager igjen til terminen, og det begynner å slite litt på ryggen med den store magen og ekstravekten. Ryggen kjennes sår, spent og øm; helt fra korsryggen og opp til skuldrene.
Jeg svaier ikke ekstra i ryggen, jeg står og sitter riktig, men likevel er det vondt. At jeg har mild bekkenløsning i tillegg gjør det litt verre.
Har oppdaget at å ligge, samt ta en varm dusj, hjelper litt.
Men plagsomt er det, likevel.
Hva gjør dere når ryggen verker som verst?
T-16/37+5
Det hjelper av og til å sitte bak fram på stolen og henge over ryggstøtten. Avlaster i allefall ryggen min en del. Selv om du ikke tror det er du nok mer svai en vanlig, i allefall bruker du mer muskler på å holde deg selv oppe.
Tidligere Bruker
25-01-2003, 23:50
Jeg pleier også å gjøre det samme som Tyren.;)
Ellers pleier jeg å sette på varmeteppe jeg har i senga, og ligge på ryggen der. Absolutt å anbefale, men kanskje litt dumt å kjøpe det når du har så kort tid igjen til termin. ;)
:mervink:
Jeg gikk til naprapat i forrige svangerskap, og lærte en uttøyng for ryggen som jeg ikke kunne klart meg uten. Skal prøve å forklare:
Legg deg på ryggen, med fotsålene i gulvet. (altså knærne opp. Ikke føttene helt til rumpa, bare halvveis). Ta det ene benet og legg foten over kneet på det andre benet. Bruk armene dine og trykk kneet på det benet som er oppe, nedover. Hold i 20 sekunder. Hvis du så presser tilbake med kneet i noen seknder, og deretter dytter enda litt hardere med hånda, så får du ekstra effekt.
Vet ikke om det var mulig å skjønne dette jeg, men poenget er uttøying av de musklene som går fra låret til ryggen. Det finnes mange andre måter å gjøre dette på, men ingen som jeg klarte med stor mage.
Lykke til!
stormmamma
29-01-2003, 21:21
Sverger til varmeflaske, skulle gjerne hatt flere. Bruker det mot ømme muskler og det hjelper som bare det. Men det er så vanskelig å få en liten flaske til å dekke alle stedene på en gang....
Hjerterlig...
u
Har problemer med øm og stiv rygg jeg også. Nevnte det til fysioterapeuten på tirsdag og han begynte med varmebehandling. Foreslo at jeg skulle gjøre det hjemme også. Ligge på siden så avslappet som mulig med varmepakker på ryggen. Trenger jo litt hjelp for å få dem plassert.
Var mye bedre etter første slik behandling hos fysioterapeuten.
Håper du finner noe som virker for deg.
Varmeflaske eller varm dusj løsner jo litt.
Du kan stå på alle fire og svaie ryggen opp og ned.
Kanskje du har noen som kan massere deg med litt aromaoljer?
(35+0)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.