PDA

Vis full versjon : Sykmeldinger ...

Alva
12-08-2002, 16:03
Er noen av dere jentene blitt sykmeldt for noe enda? Har selv aldri vært det, og lurer derfor litt på hvordan jeg bør gå frem. Sliter veldig med bekkensmerter, får derfor ikke sove om natta. Mulig det skal være slik, men jeg ønsker å la en lege se på dette, og spørre ham om han tror jeg vil trenge en sykmelding. Kjører 9 mil hver dag i jobb, og bilkjøring og bekken er heller ikke det helt store ...
Poenget er bare, det er flere uker til neste kontroll.
Ringer jeg og ber om legetime, er normal ventetid 2 måneder.
Men når det gjelder noe sånt, har man ikke klrav på å få en time litt raskere? Jordmoren min er sykmeldt, kan ikke ringe henne...
Kan man få komme på dagen? Kan man evt snakke med legen via telefon...?

Hilsen dumme Alva, 22+3:uff:

Butterfly
12-08-2002, 16:35
Hei Alva (som ikke er dum) :)

Jeg har vært sykemeldt siden februar pga. skeivt/vridd halebein og bekken, ryggvirvel som glir ut, bekkenlåsning og betennelse i ryggen. Så har litt erfaring med sykemeldinger desverre...

Siden det er så lang ventetid for å komme inn til lege hos deg, hadde jeg kontaktet han/hun via tlf. og fortalt problemstillingen.
Da kommer du sikkert til å få time ganske snart eller evt bli s.m over tlf.
Hos oss er det som regel en turnuskandidat en kan komme inn til på dagen eller neste dag.
Bare stå på ditt og si at du MÅ ha time!

God bedring og lykke til Alva:)

Butterfly 21+4

Kikkan
12-08-2002, 18:52
Hei Alva!

Jeg har ikke noen erfaring med sykemeldning selv, men hvis det er bekkenet som plager deg har du jo krav på å få fysioterapi også. Prøv å hør med det vanlige legekontoret hvis de har mulighet for å ta deg inn raskere. Hvis det ikke går, hadde jeg dratt på legevakta etter jobben. Du kan jo ikke gå rundt med bekkenløsing i 2 mnd uansett, så hvis du åker på legevakta nå, eller blir nødt til å gjøre det akutt om 3 uker, kan jo ikke ha noe å si.

Håper du blir bedre!