PDA

Vis full versjon : Sex tidlig i svangerskapet

Neko
26-01-2003, 17:38
Jeg ser det er flere her inne som snakker om at de ikke tør å ha sex før etter uke 12.

Er det virkelig slik at sex tidlig i svangerskapet er farlig for fosteret? Har nemlig aldri hørt noe om dette før.

Neko.:???:

Ruffen
26-01-2003, 18:08
Nei, det er ikke farlig.

Men dersom du har hatt flere aborter tidligere anbefaler de å vente til etter 12 uker (har jeg hørt).
Vil tro at det også gjelder for andre typer risikosvangerskap.

Men for de aller, aller fleste av oss har det ingenting å si, og vi kan ha så mye sex vi bare orker (eller kvalmen tillater, alt ettersom ;) )

Tidligere Bruker
26-01-2003, 19:37
Sex er langt fra farlig nei. ;)
Men som Ruffen sier så skal en være litt forsiktig om en har hatt mange aborter tidligere. Babyen ligger trygt og godt inne i livmoren. :)

Så noen av dem som mister fosteret neon dager etter de har hatt sex, er nok bare tilfeldig.

Så eneste tiden du skal unngå sex, er ved blødninger, og visst du har kort livmorhals senere i svangerskapet.

:mervink:

Tingeling
27-01-2003, 13:59
Selv er jeg for tiden HELT avholden. Etter to SA i høst så frister det liksom ikke. Det er så mange tanker og angster som svever rundt i toppen, men jeg har lovet gubben at dersom alt ser greit ut på UL som vi skal på om 2 uker....... ja da :D :D ( men da finnes det sikkert noe annet å skylde på). Dette har rett og slett med angst å gjøre :( :(

10+6