Vis full versjon : Lenge mellom hver fødsel, annen gangs fødende
Maria Sol
26-01-2003, 16:57
Hei,
Jeg har født en gutt for snart 10 år siden og venter nå nr. 2 i mars. Jeg hadde ikke så positiv førstegangsfødsel, men jeg overlevde jo..:) :)
Mitt spørsmål er om varigheten (statisktisk sett) på denne fødselen vil være kortere på denne forrgje.
Har spurt jordmor , men får liksom ikke noe klart svar.
Takk for alle tilbakemeldinger.
Tidligere Bruker
26-01-2003, 23:19
Jeg har hørt at når en skal føde på nytt etter 10 år, så er en på lik linje som førstegangsfødende.....
Men sånn elers så skal 2 gangen være litt kortere enn første gangen for noen....
Min fødsel nummer 2 varte like lenge som nummer 1, men trykke tiden var kortere med nummer 2. ;)
:mervink:
Jeg har hørt at går det mer enn 7 år mellom fødslene, har kroppen din "glemt" det, og du får en ny førstegangsfødsel.
Men dette har jeg ingen vitenskapelig dokumentasjon på, så noe helt sikkert vet jeg ikke..
Aud og gutta :baby: :baby: 28+1
Har du født en gang, vil det aldri bli som første gang, det sier seg selv. Kroppen HAR forandret seg etter første fødsel. Det er det jeg har hørt.(håper ikke jeg virket for å virke krass ).:D
Hilsen Tjomsa:birth:
Tror det er mange forskjellige meninger om dette.
Jeg fødte sist for 9 1/2 år siden, og skal føde tvillinger nå. Men ingen leger eller jordmor har nevnt noe på dette.
(36+5)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.