PDA

Vis full versjon : sykemelding..

lillemor
30-07-2006, 17:22
Jeg skal til legen i morgen og har tenkt å snakke med ham om sykemelding, men hvor "syk" må man liksom være for å bli sykemeldt da? Jeg føler at jeg ikke har noen sånn supergyldig grunn, og er redd han tror jeg bare er arbeidssky.. Jeg er bare så fryktelig sliten (både fysisk og psykisk) og har en del vondt i ryggen særlig etter lange dager hvor jeg ikke har fått en hvilepause, også har det poppet frem åreknuter både på legger, lår og andre plasser lenger opp (!) og det er også litt ubehagelig :rødme: Har hatt ferie nå, men ville gjerne ordnet sykemelding før jeg begynner igjen fordi det er best både for meg og arbeidsgiver.
Lurer bare på hva jeg skal si til legen?? Også begynte jeg å tenke påhvordan det er med penger, får man like mye utbetalt som når man er i jobb?

Det er jo ingen vits å slite seg ut, men jeg er litt sånn samvittighetsperson som tenker for mye på hva andre synes/mener.. Trenger noen trøstens ord og råd før legetimen!
Klem fra sliten, liten og litt redd Lillemor :sukk:

Smula
30-07-2006, 17:26
Synes du skal si det som det er. Du er sliten fysisk og psykisk. Om legen din er forståelsesfull og snill så skjønner han dette, og gir deg sykemelding. Lykke til!

Singha
30-07-2006, 19:05
Sykepenger er 100% av lønna di.
:klemmer:

haribobilen
30-07-2006, 21:18
Snakk med legen din om det, han sykemelder deg helt sikkert. Går jo også ann å få en sykemelding så man feks jobber 50% om det hjelper noe.

Lykke til :jupp:

lillemor
30-07-2006, 23:52
Takk for svar! :snill: 50% sykemelding hadde gjort alt mye bedre. Har ikke det helt beste forholdet til legemannen, men håper det ordner seg!

Tinus76
31-07-2006, 09:18
Lykke til idag da, du får fortelle oss hvordan det gikk. Det ordner seg nok helt sikkert for deg....

lillemor
31-07-2006, 17:33
Legen var veldig forståelsesfull, så jeg skal sykemeldes 50% fra skolestart (jobber i skolen). Han forstod heldigvis min bekymring rundt det å jobbe med en elev med voldelig atferd. Men jeg er en skikkelig pingle, når jeg måtte ta ekstra blodprøve for å sjekke leveren (har hatt smerter i høyre side så han ville bare være på den sikre side..) segnet jeg plutselig om og besvimte! :skummelt: tåler så dårlig å se blod! Og jeg skal føde om ikke så altfor lenge..! he he