Vis full versjon : Engangstruser
Kanskje dumt spørsmål dette da men... :bonk:
Hva er engangstruser og hvor får man tak i det? Er det noe vi må ha med oss på sykehuset?
Kos fra Puncky (34+5)
Da jeg fødte for snart 4 år siden fikk vi engangstruser på sykehuset. Går ut i fra at det er slik nå også.
Sunniva 33+4
Malinmor
29-08-2002, 01:08
Man får nettingtruser på sykehuset:) De er ikke så lekkre , men gode å ha etter en fødsel:uff: Man kan visstnok kjøpe engangstruser på HM & Maurits også, men de vet jeg ikke hvordan er:???:
:stakar:
Når jeg var på svangerskapskurs på sykehuset så sa de at vi skulle ha med våre egne engangstruser. Så derfor har jeg vært på apoteket og handlet inn det og de er jammen i meg stygge, men men vi blir vel ikke så flotte uansett når vi går rundt med de store bleiene :latter:
Lykke til:blush:
Klemmer fra BigMama 34+1;)
Stinemor
29-08-2002, 13:52
Må man ha med egne engangstruser???? Dette har de vel på sykehuset!! (slike nettingtruser altså).
Har ikke fått noen beskjed om å ta med selv jeg, så da satser jeg på at jeg får der. SÅ dårlig har det vel ikke blitt med det norske helsevesenet enda vel... ??? Eller?? :uff:
Stinemor
Hvis vi må ha med oss det selv, hvor mange trenger vi da?
Kos Puncky (34+6)
Hvis du skal føde på Bærum sykehus så må du ta med egne engangstruser/nettingtruser.
Du får kjøpt dem på apoteket og de er ikke så store i str.
Du bør vel ha ca 3-4 stk.
Du blør som regel ganske mye på sykehuset og da er det greit å kunne kaste trusene etter at de har blitt brukt(det hender jo ofte at man har lekkasjer...)
De bindene/bleiene man bruker/får på sykehuset er stooore..... så de får dårlig plass i en vanlig truse.
Men det er kjekkt å ha med en egen pakke med sanitetsbind og vanlige truser, så kan du jo velge selv.
Man MÅ ikke ha nettingtruser , men de er kjekke å ha.
:findag:
Verdande
29-08-2002, 20:26
Så vidt jeg husker fikk man en-to nettingtruser på sykehuset og det holder ikke så lenge.....
Nå har jeg tre stk, rester fra sistgang. I tillegg har jeg med endel gamle, slitte truser som fint kan kastes etter bruk. Har uansett tenkt å kjøpe meg noen nye etter fødselen.
Forresten. Den som har tenkt å bruke egne truser. Stringtruser duger ikke altså!
Verdande, 34+4 ( og tiden går...saaakte)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.