PDA

Vis full versjon : Så ble jeg sykemeldt da.... :(

Allimac
28-08-2002, 23:09
Har hatt vondt i rygg/bekken en del uker nå, men etter mandagen som var ble ryggen min helt umulig! :( Kjennes ut som et bånd som går på tvers over korsryggen og smerter nedover halebeinet og litt videre... Har grudd meg for at dette skulle skje i dette svangerskapet også, for da jeg var gravid sist ble jeg sykemeld. fra uke 20 pga rygg/bekken løsning! :trist!:
Våkner når jeg snur meg om natten pga smertene og går jeg i trapper eller litt langt kjennes ryggen min ut som en eneste stor knute som stikker hull i meg! :uff: Sitter jeg verker det i halebeinet og når jeg reiser meg føles det som om beinet sitter igjen, rett og slett kjempe aua! :(
Fortalte det til legen, som henviste meg til fysioterapaut på KK som har noe bekkenløsningsprosjekter eller noe. Håper det virker og at jeg kan fungere fint i hverdagen videre... Ble sykemeldt i 14 dager nå, så har jeg fått ny time om 13 dager så skal vi se om jeg er i stand til å jobbe litt eller hva...

Men, men, nok om det, kan jo ikke sutre over spilt melk heller...! :) Fikk nå høre fosterlyden, nå lå den på 140 og var sterk og fin, overbevist om at det er en liten gutt jeg!! Men det finner vi ut på tirsdag for da skal vi på ul!!!! :D
Livmoren min mener han fortsatt er tilsvarende en mnd lengre enn hva jeg mener, så det skal bli spennende å se når UL terminen blir! :p

Ellers så hadde jeg ikke lagt på meg, slik som jeg trodde, hadde faktisk tatt av 5 kilo siden første kontroll!!!! :) Fikk litt sjokk, men jeg har mye å ta av, så det plager meg ikke, håper nesten heller at de fortsetter å forsvinne jeg...! ;)
Har litt ødemer i bena, men ikke så mye som de to siste dagene vi var i Tyrkia! Da var det helt ekstremt, greide så vidt å bevege føttene, kjentes ut som huden skulle eksplodere! Ekle greier, sikkert for jeg svei av leggene og varmen var mye høyere enn hva jeg er vant til...??! Nå er de iallefall noenlunde normale! :p

Ja, det var dagens rapport fra meg, litt sutring og sånnt, men dere overlevde vel, for jeg håpe... :p
:findag:

Hanne78
29-08-2002, 00:00
Uff da!!!!Kjenner meg så godt igjen hos deg,selv ble jeg sykemeldt da jeg var 24 uker forrige gang,med rygg/bekkensmerter!Ble også hensvist til KK,men det viste seg at jeg hadde det mer i ryggen enn bekkenet,så det prosjektet de holdt på med der,ville ikke fungere for meg.Men,jeg ble sykemeldt hele svangerskapet,ble ikke bedre heller:(
Nå har jeg begynt å få vondt igjen,og har fått ekstratime hos legen på fredag.(var hos jordmor i dag,så skal egentlig ikke til legen før om 4 uker..) Nå som jeg er student,jobber jeg bare annenhver helg,men med disse smertene,full skole og en aktiv krabat på 2 1/2 år i tillegg,sier det seg selv at dette ikke er noe kjekt!!!:leiseg: I første omgang regner jeg med at legen skriver en legeerklæring el noe,hvor det står at jeg må få de letteste vaktene,altså helst tidligvakter(jobber som servitør..)Du skjønner det at sjefen min har fått det for seg,at siden jeg er gravid,og da ikke kan ha særlig til sosialt liv uansett:gal2: ,så er det like greit at jeg tar alle seinvaktene,som er de tyngste vaktene...IDIOTISK!!! Jordmoren min var nærmest sjokkert!!! Har fått sånn tilretteleggingsskjema som arbeidsgiver må fylle ut,hvor hun godtar at jeg fritas fra tungt arbeid og at alt skal legges til rette for meg!!!
Oisann,ble visst litt langt dette her!!!
Du må ihvertfall ha god bedring du da!!!!:uff:
Klem (frustrert og litt sint) Hanne 16+3

cobra
29-08-2002, 12:22
Kjenner meg igjen, har også begynt å få vondt i rygg/bekken. Til tider er det veldig vondt, særlig etter at jeg har vært på jobb. har en 50 % rengjøringsjobb om ettermiddagene, tror at den har en god del av skylden for at jeg kjenner det allerede nå.

Sist gang jeg var gravid fikk jeg det rundt uke 22, men da var jeg kanskje ikke så lur og gikk og hinket rundt på jobb lenge før jeg ble sykemeldt.

Men det er nesten så jeg får dårlig samvittighet bare å tenke på å gå til lege for å få sykemelding. Vet at det er litt dumt, men, men.

Samboer har sagt flere ganger at han syns at jeg skal gå å sykemelde meg, men jeg sier at jeg skal se det ann litt til. Har en datter på 2 1/2 år også som er hjemme i lag med meg om dagene, så det går ikke ann å sitte stille å se på hva hun gjør.

Cobra 17+4
(bare 4 dager igjen til UL, jippi.)

Velvet
29-08-2002, 14:17
Kollegaen min (som er snart pappa) fortalte at svigerinna hans hadde homeopati greier som langt på veg tok knekken på bekkenløsningsplager. Instillingen hennes var at "Bekkenløsning, nei det gidder vi ikke!" Kanskje det er verdt å undersøke?

Syrinen
30-08-2002, 19:00
Er sykemeldt til og med neste søndag jeg.... Fy så kjedelig. Men jeg er kvalm og spyr en del forsatt, men får ikke i meg noe særlig mat. Huff jeg føler meg elendig.

Nok syting, får legge meg på sofaen jeg, har sovet fra 12.00 til 16.00 foreløbig...

Natti natt

Håper du blir bedre etter hvert!