Vis full versjon : Klør så fælt nedentil!
Unregistered
27-01-2003, 15:20
Jeg klør og klør. Blir helt sår og hoven der nede.
Er ikke slik hver dag, men når jeg først klør så må jeg klø. Har da vondt i noen dager. Det pleier å hjelpe å vaske meg nedentil ofte.
Hva er det? Det er jo ikke sopp, for det er jo ikke hver dag. Jeg har jo en del utflod, kan det være det????
Sex er jo helt utlukket for meg. Får vondt bare jeg tenker på det.
Unregistered
27-01-2003, 15:30
Hadde samme problem nettopp...
Jeg trodde det var soppinfeksjon, så jeg kjøpte canesten kur men det hjalp ikke, tvert i mot!
Det jeg hadde var en kraftig urinveisinfeksjon!! Så nå går jeg på penicilin kur.
Høres ivertfall ut som det kan være det samme med deg, du burde ivertfall gå til lege å få det sjekket!!
Tidligere Bruker
27-01-2003, 18:42
Jeg ville prøvd med canesten. Trenger ikke klø hver dag selv om det er sopp. ;)
Kan prøve med krem først, og se om det går over da, og heller begynne med stikk piller visst det ikke hjelper...
Har du UIV, så klør du ikke og blir hoven.... Jeg har ialelfall aldri gjort det ved UIV, men har hatt vondt når jeg tisser, og må tisse ofte.
God bedring.
:mervink:
...det kan hende du følger dem alt, men de er verdt å repetere:
for at alt skal være bra der nede, trengs luft - masse luft;
bomullstruser (som vaskes på min 60 grader)
bruk ikke string (fordi de kryper oppi så det blir "tett")
bruk ikke bind/truseinnlegg som det er plastikk på baksida (det blir også "tett")
om du ikke vil droppe string/plastikkbind, så prøv hvertfall å få noen "luftige" dager innimellom.
bruk lactacyd el.l. når du vasker underlivet, men ikke bruk såpe nedentil hver dag, det er hverken nødvendig eller bra - bruk vann.
:findag:
Jeg har kroniske plager der nede og har vel prøvd alt (tips mottas med takk :uff: )
Aller først ville jeg ha prøvd en Canestenkur - 500 mg tablett med krem rundt. Trodde ikke jeg hadde sopp, men det viste seg at det kom for første gang i dette svangerskapet og nå blir jeg ikke kvitt det.....:( Det vil si, kuren virker, men så kommer det igjen og igjen....
Gynekologen sa til meg da vi begynte på den omfattende prosessen med å finne ut av de andre plagene mine:
Ikke vask deg for mye. Ikke hver dag en gang, bare skyll med vann. Bruk Vivag intimsåpe, Lactasyd kan forverre situasjonen.
Du kan prøve Vivag melkesyretabletter som man får på apoteket. Noen har hell med naturell yoghurt....
IKKE KLØ!!!! Det tar faktisk ikke så lang tid før det går over om man ikke må klø.....Ikke tørk deg hardt og bruk mykt papir. Krem kan hjelpe, ikke salve for den er for fet. Locobase Repair, A-creme.....ett eller annet uparfymert.
Det må LUFT til, sov uten truse. Bruk ikke trange bukser og hold deg til bomullstruser.
Lykke til!
Uregistrerte
11-01-2009, 01:39
Hei,
Jeg har vært plaget med soppinfeksjon i snart 2 år og det har vært utrolig vanskelig. Jeg har prøvd alle preparater som selges på apoteket både med og uten resept. For å nevne noen; Cannesten, Locoidol(resept) krem, Prevaryl og Diflucan (mange piller), men ingen av disse preparatene har klart å ta soppinnfeksjonen som synes å ha blitt mer og mer gjenstridig hele veien. Det var ikke før i høst når jeg oppsøkte en homøopat at jeg har anet håp om å bli frisk. Jeg opplevde til slutt at alle legene og deres preparater nærmest ødela huden min nedentil, samtidig som at de hele veien viste null interesse for min situasjon og helbred. Det har vært en enorm belastning, men turen til homøopat har endret livskvaliteten min fullstendig. Først fikk jeg forståelsen av at sykdomsbildet mitt var mer komplisert enn jeg først hadde trodd. Jeg har alltid hatt mye overskudd og vært i stand til det aller meste, selv om det har vært vanskelig, men etter at jeg fikk soppinfeksjon og ble syk (møtte veggen) har jeg slitt med å orke noe som helst. Homøopaten fant at jeg hadde nærmest en betennelse i galle og lever, samtidig som at jeg hadde problemer med hormonbalansen, soppinfeksjon, og urinveiene (hvilket stemmer og har vært et vedvarende problem de siste to årenene). I følge homøopaten oppstår problemene med urinveiene pga problemer med slimhinnene. Etter at jeg nå har fått behandling har jeg mer overskudd enn på lenge, jeg har ikke lenger utslag på galle og lever, urinveiene har blitt mye bedre og jeg har hatt sex for første gang på to år uten smerter (hvilket ikke har vært mulig uansett hva slags preparater apotekene har gitt meg). Jeg ser frem til å avslutte behandlingen nå og håper at alle med tilsvarende problemstillinger finner en løsning på sine problemer.
Vibeke
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.