Vis full versjon : jeg trenger hjelp til urolige legger nåååååå
er gravid for annene gang og i motsettning til første gang så har jeg fått alle plager til gangs i dette svangerskapet.
er bare 5,5 uke på vei men har ligget flatt pga kvalme og nå har de urolige leggene begynt,
jeg blir snart gal.jeg tar disse øvelsene som er vist i bøkene mine
gubben masserer bena mine med en spessiell gele fra body shop
som lindrer veldig for en liten stund i vertfall.
har dere noen gode råd.
jeg må vel ta meg en tur til nermeste body shop og hamstre denne geleen.
'
håper dere kan svare meg
klem fra luri og nurket t:24.09.2003klem fra luri og nurket :24.09.2003 :findag:
Paracet hjelper!!
Men jeg vet ikke om det er bra å ta når man er gravid, og uansett er det vel ikke bra dersom du er mye plaget. :uff:
Hadde visst ikke så gode råd å komme med, jeg...
Men håper flere svarer her, for urolige legger er til å bli gal av!
Jeg har hørt (er ikke plaget selv) at det er noe du mangler hvis du har urolige legger.. Husker ikke hva det er, kan du ikke ringe legen din å spørre? TROR det er e- vitamin...
Hei!
Magnesium hjelper på kramper i leggene, så det kan godt hende det hjelper på urolige ben også, men det er jeg ikke sikker på.
Amazone:)
* Knytte ulltråd rundt anklene
* Hev madrassen i fotenden i senga med f.eks en brettet dyne under. (tips: løft opp madrassen i fotenden før hver gang du legger deg)
*banan og melk hjelper
* Ja og få hjelp til og masere leggene før du legger deg
* Gå en liten tur før du legger deg..
Eskimo-3!
Eskimo-3 får du kjøpt på helsekostforretninger, det finnes i kapsler og flytende. Jeg kjenner bare til kapslene, og de er helt utrolige. Etter tre dager var det helt slutt på urolige ben og smerter.
Så jeg vil så absolutt anbefale deg å prøve dem - helt ufarlig er de også!
Jeg har arvet min farmors urolige bein, så det er endel av hverdagen min uansett gravid eller ei. Det som hjelper for meg er at jeg holder meg i normal aktivitete, altså jobb og en tur i ny og ne, nå som jeg ikke får trena så mye. Deretter bør jeg helst sitte med beina litt høyt, gjerne riste litt på leggene innimellom. Sov med en pute under beina hvis du klarer, jeg fikser det nemlig ikke. Og utnytt mannens hender.....
Hei!
Jeg er gravid 10+4 og jeg hadde stadig kramper i leggene intil lördag!
Jeg vet jeg har dårlig blodsirkulasjon i bena men graviditeten har gjort det 10 gang värre:(
MEN LÖSNINGEN ER MAMMA STRÖMPER!!!!
Ordentlig stötte strömper som presser på hele beina:)
De koster men de er 100% värdt pengene!
De stopper kramper og hindrer de värste åreknutene til og komme.
:klapp: :klapp: ANBEFALES:klapp: :klapp:
cesa
Jeg ble anbefalt av jordmor ( i dag) å ta magnesium tilskudd og vitamin B6. Dette får du kjøpt i helsekost forretninger.
Hun foreslo også ulltråd rundt ankelen/leggen.
Lykke til!
Sirkeline
28-01-2003, 14:21
Magnesium er muskelavslappende......ville satset på det.
Jeg har også dette, og har spurt 3 leger og min jordmor.....de sier at jeg bare må godta det........? Som tips fikk jeg evt. tåhevinger, utstrekning av legg- og lårmuskler samt massasje (men ingen medisiner/vitaminer).
:findag:
Camomilla
28-01-2003, 23:32
Min svigermor som er jordmor og helsesøster kjøpte bio-magnesium fra apoteket til meg. Tar en pille før sengetid og nattesøvnen er reddet :) Iallefall fra urolige ben - når de finner opp en pille som gjør at gravide ikke må tisse hvert 5. minutt tar jeg gladelig den også ;)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.