PDA

Vis full versjon : Øyekatarr

blue78
12-08-2006, 11:58
Jeg er den heldige vinner av øyekatarr. Våknet i dag med hovent og rødt øye. Litt usikker på om jeg må til lege eller ikke. Det er jo antibiotika i dråpene og jeg er usikker på om deter noe jeg kan når jeg er gravid. Jeg er også allergisk mot penicillin så jeg er veldig usikker på dette. Noen som har noe kjennskap til dette ?

Wix
12-08-2006, 12:06
Man kan vel ta antibiotika selv om man er gravid. Men øyekatarr går som oftest over av seg selv etter noen dager også. Hadde øyekatarr selv for noen måneder siden og da renset jeg bare med q-tips noen ganger for dagen og hadde mitt eget håndkle for å ikke smitte de andre i huset.

haribobilen
12-08-2006, 18:48
Du får nok mest sannsynlig en øyesalve/dråper som heter kloramfenikol. Har aldri hørt om at det skal være skadelig for fosteret iallfall.
Lykke til :jupp:

Bertemine
12-08-2006, 18:50
Du kan bruke Kloramfenikol øyedråper når du er gravid, det er på resept;

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Ved bruk av øyedråper eller øyesalve anses den systemiske eksponeringen å være så liten at det sannsynligvis medfører liten risiko for skadelige effekter på svangerskapsforløpet eller fosteret. Overgang i morsmelk: Går over. Skal ikke brukes under amming