PDA

Vis full versjon : Strekkmerker

LilleBulle
15-08-2006, 10:15
Er bare 6 mnd på vei, og allerede nå er magen blitt dekket av strekkmerker som går fra blære området og over navelen. Smører meg hver dag (ca.2-4 ganger) med en drøy bodylotion, men det hjelper visst ikke. Så, jeg lurte på om det er noen som har noen gode råd mot dette??
takk takk på forhånd :jupp:

Ariadne
15-08-2006, 10:56
Strekkmerker er vist hormont betinget og ingen ting en kan gjøre noe med dessverre :klem:

charlie
15-08-2006, 11:15
det er ikke huden som sprekker - det er underhuden. kremer o.l. trenger ikke så langt ned i vevet (hadde de gjort det, ville de vært reseptpliktige).

hvis du føler deg vel med å smøre, så fortsett endelig med det! men i prinsippet kan du ikke gjøre noe med det - så bare slapp av... (bortsett fra å passe kostholdet ,så du ikke går opp unødvendig mye).

til gjengjeld er du antakelig ferdig strekt en annen gang... :glis:

se på det som adelsmerker for den praktfulle jobben du gjør!!! :jupp:

palmolive
15-08-2006, 11:25
Ikke noe å gjøre med.Jeg sier at jeg har verdenskartet på magen,og det er bevis på den bragden det er å føde fram barn.:jippi: Er verdt det.

LilleBulle
15-08-2006, 12:18
hehe :fnise: kaller dem for "mamma merker" jeg. er ikke verdens ende med strekkmerker nei, hadde bare vært kjekt om det ikke hadde vært så mange av dem. men men... visste jo at de kom til å komme, men jeg tenker bare på hvor ille det kommer til å bli når det begynner allerede nå. får vel bare la det som skje, skje. er ikke så veldig mye man får gjort med det da nei.

Smeagol
15-08-2006, 13:43
Jeg fikk veldig veldig mange sist.
Begynte i ca uke 20 og stoppet aldri. Så ut som en slagmark til slutt.

De er allerede begynt å blekne da (8 mnd siden jeg fødte)
Er spent på åssen det blir nå når magen vokser igjen.