PDA

Vis full versjon : Lege vs jordmor

solregn
27-01-2003, 18:32
Heisann alle sammen!

Jeg har et lite "problem" som jeg håper jeg får noen oppmuntrende tilbakemeldinger på...

Jeg er rett og slett litt misfornøyd med fastlegen min. Hadde tenkt å også bruke jordmor, siden vi faktisk har jordmor i bydelen hvor jeg bor.. MEN: så sier legen min at jeg ikke behøver å kontakte jordmor før fødselen nærmer seg, og ihvertfall ikke før jeg er seks uker på vei. At jeg bare skal gå til henne (legen) nå framover...
Men problemet er at jeg ikke føler at jeg er på bølgelengde med legen min i det hele tatt! Jeg må fortelle henne de samme opplysningene hver gang jeg er der (har vært der tre ganger nå siden begynnelsen av desember), det virker ikke som om ho gidder å verken notere i journalen eller lese journalen før jeg kommer... Ikke var ho klar over at jeg var sykmeldt (enda det var ho som hadde skrevet ut sykmeldingen min) Og ikke gir ho meg noe informasjon, eller åpner for samtale. Har det travelt, det er liksom bare å peise på med å måle blodtrykket og ferdig med det. Og så gnåler ho om at det er "så veldig tidlig enda". Var der da jeg var 12+0, og ho ville ikke hverken prøve å lytte etter hjertelyd eller måle sf-mål.
GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR.............

Og så sliter jeg med lojalitetsproblemer da... For... hva hvis jeg nå går til jordmor... Det vil jo legen min finne ut... Og hva da?!?!?!
*sukk*

HJELP MEG JENTER!!!!!!!

OOOPS 4!
27-01-2003, 19:53
De har bedre tid til å snakke med deg, og det er jo viktig at du er på bølgelengde med legen eller jordmor...
Fastlegen min sa det motsatte han sa at det holdt å gå til legen 4 ganger i svangerskapet og resten kunne jeg gå til jordmor...

Du skal ikke ha dårlig samvittig het overfor legen i hvertfall....

Ruffen
27-01-2003, 19:58
Bestill time hos jordmor du!