PDA

Vis full versjon : Tannlege

palmolive
15-08-2006, 16:21
Nå har jeg hatt hypermesis noen uker (men er myyyyyyyyyyyye bedre),og kastet opp stort sett konstant.Dette har gått hardt utover tennene mine,nå har jeg mistet en stor bit av en tann.Emaljen er "rusten",og det kjennes ikke godt ut.Har vært nøye med å skylle munnen og med tannpussen.
Vet noen hvor mye man må betale for tannlegetime,evt.om man får dekket noe under svangerskapet?Jeg velger å ikke gå til tannlegen nå så lenge jeg fortsatt har litt kvalme-i fare for å kaste opp-men det må snart gjøres noe med.:stønn:

Orkidè
15-08-2006, 17:33
Jeg vil anbefale deg Arken tannlegesenter, de har åpen hver dag til kl 21.00 og åpen lördag og söndag også, og ikke er de så dyr heller:niks:
men du får nok ingenting dekket dessverre, og det kommer jo helt ann på hva du skal gjöre også, men jeg ble ivertfall ikke ruinert av å gå dit:hehehe:

Lykke til:lykke:

Lenimor
27-08-2006, 00:34
Du får desverre ikke noe dekket til tannlege når du er gravid, før i "gamle dager" var det gratis. Jeg har et hull jeg skulle fixe nå men så leste jeg at shdir ( i retningslinjer for svangerskapsomsorgen) fraråder all fyllingsterapi (ikke bare amalgan) under svangerskapet. Så siden jeg ikke har vondt og hullet er lite så venter jeg til etter fødselen.

Lykke til.

m@mm@sjent@
27-08-2006, 12:37
Uff da, stakkars deg. Nei, du får ikke dekka noe, du må betale alt selv. Sitter og her med tenner som verker :skummelt:og må til tannlegen på mandag, for å få ordna opp i det verste. Nei, det er ikke kjekt å gå til tannlegen i det hele tatt..