Vis full versjon : Kynnere - hvordan føles de?
silkepels
17-08-2006, 18:25
VET jo hva kynnere er da, men hvordan vet man at man har kynnere?? Hvordan føles de ut?
Håper noen gidder å skrive hvordan de opplever kynnere :)
Takk!
PS: Er det normalt å IKKE ha kynnere også?
solstrålen
17-08-2006, 18:39
Du kjenner at livmoren strammer seg(trekker seg sammen), og kan kjenne utenpå magen at den er helt hard.
Det er helt normalt å ikke ha kynnere, og det er helt normalt å ha masse. Det er mange som ikke merker noe til det! Håper for din del du ikke blir plaget med det, det var jeg sist, og det har begynt igjen nå. Det kan være ganske intense sammentrekninger av og til, på grensen til vondt.
Signerer solstrålen, og legger til at det føles litt som å ha en håndball i magen de sekundene det varer. Regner med at du har hatt en håndball i magen slik at du skjønner hva jeg mener. :knegg:
Det er helt normalt å ikke merke så mye til/være så mye plaget av kynnere, særlig når man er førstegangs. ;)
Jeg kjenner at livmoren blir veldig hard og stram, og at det presser litt nedover. I tillegg får jeg litt pustevansker, nesten som jeg får slått lufta ut av meg. Jeg har i perioder veldig harde kynnere og må konsentrere meg om å puste til det er over. Men dette er mest normalt for flergangsfødende, har jeg hørt.
Pluttelutte
17-08-2006, 19:52
Jeg kjenner det på den måten at magen blir veldig rar og stram. Og når jeg da kjenner på magen er den helt gard.Noen ganger får jeg den følelsen uten at magen blir hard også. Har ikke vondt npr jeg har kynnere, bare litt ubehagelig på en rar måte.
sannesol
17-08-2006, 19:56
Magen blir stram og hard. Kan være noe ubehagelig. Kjenner det mye bedre denne gangen enn sist. Livmoren driver til stadighet å trekker seg sammen - den trener til fødsel, men som førstegangsgravid er det ikke alltid en kjenner det. Kjenner det godt dersom jeg ligger flatt på ryggen - magen "krymper" på en måte.
silkepels
17-08-2006, 20:45
hm, da tror jeg at jeg med sikkerhet kan si at jeg ikke har hatt kynnere :)
har imidlertid hatt litt ligament-strekk, men dette er vel helt andre smerter.
håper jeg slipper unna med disse kynnerne da, men som en sa så kan det godt hende at jeg har dem, uten å kjenne dem, fordi jeg ikke vet hva jeg skal kjenne. *tung setning* :rødme:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.