Vis full versjon : Migrene...
Fikk et skikkelig migreneanfall i går :trist2:
Heldigvis da jeg kom hjem fra jobben, så jeg fikk tatt med to paracet med en gang og lagt meg under dyna til det verste var over.
Regner med at det ikke er noe farlig å ta de to paracetene eller selve anfallet for lille nurk i magen? Er nå ca 7 uker på vei
Normalt har jeg ikke migrene når jeg går på p-piller. Får det stortsett ved EL.
Er det vanlig å få slike anfall når man er gravid?
*au, au, au hodet mitt*
Paracet er ikke farlig å ta i svangerskapet (sålenge man passer på doseringen såklart)
Jeg hadde veldig ofte anfall i de første tre mndene av svangerskapet. Jeg måtte ta medisin i de første mndene for å fungere.
Migrene er ofte hormonbasert, og i svangerskap så er det enormt med hormoner i sving. Siste delene av svangerskapet var migrenen helt fraværende.
Gravidada
18-08-2006, 10:17
I mine to første svangerskap slapp jeg migrene, men denne gangen har jeg hatt det et par ganger. Jeg har valgt verken å ta migrenemedisin eller paracet, men det sies jo at man kan ta paracet i svangerskapet, da :jupp:
Håper du slipper mange anfall, det er helt for j.... når man ikke kan ta medisiner for det :leppe:
Hei
Min migrene forverres kraftig ved graviditet. Jeg får hyppige store anfall, som leder til konstant spenningshodepine i mellom. Nå skal jeg være redusert på jobb, så får håpe det nytter noe.
Ellers vet jeg at man trygt kan ta paracett, men det er da også stort sett det eneste...
God bedring!
Hilsen Tone
Hei..
jeg plagdes med spennings hodepine tidligere i svangerskapet.
Jeg brukte paracet og legen sa også at jeg godt kunne bruke fenazon koffein..syns faktisk den har hjulpet bedre.
Migrene er desverre veldig vanlig undergraviditet. Er til tider selv plaget med en del migrene og vet hvor ekkelt det er. Paracet kan du trygt ta. Men på meg funker det dårlig sammenlignet med ibux, så da lar jeg det heller være. Noe som fører til lengre og kraftigere anfall nå som jeg er gravid. Sist gang varte det i to dager. :( Når jeg ikke er gravid har det maks vart i et døgn.
Ellers pleier det å funke å sove det bort. Noe som heller ikke hjalp stort nå.
Migrene er noe skikkelig dritt. Håper du slipper å plages noe særlig under graviditeten din! :klemme:
Klem
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.