Vis full versjon : Behandling av bekkenløsning...
Lille Blink
18-08-2006, 23:34
Jeg er da 7-8 uker på vei og fikk bekkenløsning ALLEREDE på tirsdag:dåne:
Gikk til legen da jeg ikke kom meg opp av sengen og spurte om å få behandling med en gang... han sa at det var nok mest bare vondt i ryggen og ville vente å se situasjonen ann... Jeg vet det er bekkenløsning for det hadde jeg i det forrige svangerskapet også og det er en smerte jeg aldri glemmer... :nemlig:
Ringte igjen i dag og fikk forlenget meldingen ettersom det er like vondt...
Da jeg spurte om behandling igjen så sa han ok, men.... Jeg måtte huske å si ifra til manuell terapauten siden det var så tidlig i sv.skapet... Noe kunne skje...
Ble litt redd jeg, men glemte å spørre om hva som kunne skje :angst:
Hva kan skje?????? Er det noen der ute som vet????
Takk for alle svar og ikke minst for at dere gadd å lese :grouphug:
Hm, jeg er sannelig ikke sikker. Jeg går til manuellterapeut med mine bekkenplager, og har ikke hørt noe om at noe kan skje. Det eneste jeg kan tenke meg er at det blir trykket på punkter som ikke er så gunstig så tidlig i svangerskapet, kanskje? :vetikke:
Lille Blink
19-08-2006, 00:13
Hva er det som kan skje med disse punktene som blir presset på? Eller hva kan skje med spiren?
*desperat* :flau:
Nei, det vet jeg faktisk ikke. Men jeg har hørt at det finnes punkter som f. eks stimulerer livmoren til å trekke seg sammen, og det er jo ikke nødvendigvis så bra å stimulere frem så tidlig i svangerskapet. Av samme grunn er det spesielle steder man ikke kan sette akupunkturnåler de første 12 ukene av svangerskapet også. Jeg vet ikke sikkert om det er dette som skjer hos manuellterapeuten, så jeg gjetter bare nå.
Jeg har time hos manuellterapeuten min på mandag, jeg kan høre med han da. :)
Lille Blink
19-08-2006, 00:26
Jeg har time hos manuellterapeuten min på mandag, jeg kan høre med han da. :)
Ååååå jeg er deg isåfall evig takknemlig :klemmer:
Kjøp aktiv spisekisel på helsekost. Det hjelper mot bekkenplager
Lille Blink
19-08-2006, 10:23
Kjøp aktiv spisekisel på helsekost. Det hjelper mot bekkenplager
hva er dette da?
Det er et pulver utvunnet av kiselalger, fossiler og skall som brukes for å forebygge benskjørhet. Inneholder ingen hjelpestoffet, helt rent.
En fysioterapeut anbefalte det da jeg var gravid sist. Ei med kraftig bekkenløsning hadde fått kjempeeffekt av det.
Lille Blink
20-08-2006, 15:23
Det er et pulver utvunnet av kiselalger, fossiler og skall som brukes for å forebygge benskjørhet. Inneholder ingen hjelpestoffet, helt rent.
En fysioterapeut anbefalte det da jeg var gravid sist. Ei med kraftig bekkenløsning hadde fått kjempeeffekt av det.
hmmmm må høre med legen først før jeg tørr å prøve noe tror jeg:gruble:
Er litt pysete ser du...
Takk for tips iallfall:jupp:
I dag har jeg vært på behandling hos manuellterapeuten min. ;)
Han sa at de alltid vil vite om kunden/pasienten er gravid eller ikke, fordi man blir løsere i leddene av svangerskap, og derfor må behandles på en litt "løsere" måte enn det ikkegravide blir. Han sa at behandlingen er helt trygg for fosteret, men dersom man skulle spontanabortere så var det i mange tilfeller kanskje lett å legge skylden på behandleren, og det ønsket de ikke. Derfor var de heller litt føre var, som han sa. Han sammenlignet meddet som står på mange pakningsvedlegg i medisiner: "Forsiktighet ved bruk under svangerskap." Ikke fordi det nødvendigvis er bevist skadelig, men fordi man ikke tør ta noen sjanse.
Håper du ble litt klokere nå. :)
Lille Blink
21-08-2006, 15:31
Takk for svar... ble litt klokere ja!!!:jupp:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.