Vis full versjon : hvor mange ganger?
*kattungen*
20-08-2006, 22:02
Mener det er tre ganger, og at det fjerde kan diskuteres i forhold til styrke på livmoren.
~Simmat~
21-08-2006, 15:56
Kan vel ikke nekte noen å bli gravide etter ett tredje ks? Men det er vel en viss risiko eller?
Kan vel ikke nekte noen å bli gravide etter ett tredje ks? Men det er vel en viss risiko eller?
Er det gravidteten, eller KS som er belastning tenkte du på?
*kattungen*
23-08-2006, 00:06
men om man har tatt ks 3 ganger kan man ikke bli gravid igjen da?
eller misforsto jeg nå??
Dersom man har hatt tre KS og legene vurderer det dithen at livmorveggen er blitt såpass tynn at man ikke bør gjennomgå flere svangerskap, blir man anbefalt sterilisering. Men det er ikke lov med tvangssterilisering/tvangsabortering, og ingen kan nekte noen å bli gravid igjen selv om man har tatt både tre og fire KS. Da må man bare være klar over at risikoen for livmorruptur er en del større, noe som potensielt er livstruende for både mor og barn.
Forøvrig er det mitt inntrykk at man ikke like streng med antall KS i utlandet - har lest om kvinner som har fått både sju og åtte KS - ergo tror jeg den norske grensa på tre-fire er satt innennfor rimelig trygge rammer.
Kan jeg være så blond å spørre åssen livmorveggen blir tynnere? :blond: Mener du rundt der det skjæres (som er forståelig), skjønner ikke helt åssen den blir tynnere andre plasser nemlig :sparke:
Slett ikke et :blond: spørsmål, er faktisk ikke helt sikker selv - men så vidt jeg har forstått, kan livmorveggen bli tynnere ved at den tøyes for hvert svangerskap, og ekstra tynn i selve arret og området rundt.
*kattungen*
23-08-2006, 16:33
takk for svar! :blomst:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.