PDA

Vis full versjon : Vond lukt...

Meg...
29-08-2002, 00:38
Huff... i det siste har det kommet vond lukt mellom beina mine.. jeg vasker meg gjevnlig og det går max 4 timer så kommer lukta, veldig deilig når man skal ha sex med mannen må jeg si!

Hva er det da? ikke klør jeg eller noe.. har en del utflod men...

Maz
29-08-2002, 11:06
Er du sikker på at du ikke har overaktiv luktesans?

Dersom mannen din også kjenner dette så ta deg en tur til legen du.

Det er ikke noe artig og føle at en lukter, og det er ikke sunt å vaske seg mange ganger i døgnet helller.

Det kan jo være noe i utfloden eller noe slikt. De sier jo at sunn utflod ikke lukter.

Sprett
29-08-2002, 12:20
Det kan faktisk virke sånn.
For en del år tilbake så ble PH-verdien i skjeden min forstyrret. Det kan være mange årsaker til det - og det er absolutt ikke uvanlig. Men på meg var det fordi jeg fikk meg ny partner - mannen som jeg er gift med i dag. Vi hadde forskjellig PH-verdi og på grunnlag av dette utviklet jeg Gardnerella.
Gardnerella er ikke farlig, men må behandles. Du vil antakelig få en tablettkur som går over 1-3 dager (en del år siden jeg har hatt dette) Det er viktig at også partneren din får tablettkuren slik at dere begge to kommer på samme nivå ph. Hvis ikke så må du kanskje gjennom en ny kur slik jeg måtte.

Når jeg dusjet den gangen og tok på meg helt rent tøy så gikk det vel 1 time så kom lukten gjennom klærne. Syntes det var utrolig kvalmt og høyst upassende. Særlig pga. kjæresten min.

Du kan også prøve noe på apoteket som er reseptfritt. Det heter Lactal og er salvetuber til en hel uke. Den skal også stabilisere ph-verdien din i skjeden. Les bruksansvisningen, du kan ikke ta feil. Og dette er ikke flaut, men få det behandlet for deg og din kjæreste sin del. Det er unødvendig å uroe seg pga. noe som kanskje er så enkelt å få bort. Får du det ikke bort med Lactal etter 7 dager så ring legen din og så på resept tablettkur. Kanskje legen din vil ta en prøve av deg for sikkerhetsskyld, men da er du ihvertfall i gang og kan få dette lille uvesentlige problemet bort fra din hverdag.

Karius
30-08-2002, 10:43
Når vi blir gravide forandrer hoirmonene i kroppen seg.
Vi svetter mere og utskiller generellt mere "lukter" enn ellers.:p

Den lukten du beskriver kan nok også stame fra svettekjertlene i lysken (nede ved underkanten ved trusa)

Bruk truseinnlegg med odør controll(skrives det sånn?)
Og skift disse 2-4 ganger pr dag.
Vi får også ofte økt utflod når vi er gravide, uten at det er noen infeksjon av den grunn. Men da blir det mere fukt rundt skjeden og kombinert med luft så lukter det jo...

Jeg vet om flere som dessverre får "strammere" lukt ved graviditet og som også sliter litt med det etter fødselen.

(man er ikke noen uberørt ungmø lenger vet dere:lol::)

Bruk for ekempel Lactasyd intimsåpe og ikke vanlig såpe når du vasker deg. Og du kan jo vaske deg nedentil med en klut når du synes det lukter. Ingen fare med det bare ikke bruk noe med parfyme, for det forstyrrer den naturlige bakterieflorean..

En annen ting som du kan regne med når du er gravid, er urinlekkasje, det får du nok oppleve en eller flere ganger underveis. og det lukter jo også, så da må man jo vaske og skifte...:bonk:

Det er dessverre noen "baksider" ved å være gravid også, ikke bare fryd og gammen.:gal2:

:findag:

Beate
30-08-2002, 11:27
Hvis det lukter vondt over flere dager, synes jeg du bør ta deg en sjekk hos gynekolog jeg. Er ikke bra dersom du skulle gå med f.eks. bakteriell vaginose når du er gravid.

Meg
04-09-2002, 18:17
Hmmmm...

Trodde ikke andre kunne bruke mitt nick jeg... Jaja:uff:

Snehvit
04-09-2002, 18:36
Uff det der er noe kjedelige greier!

Lukter det som fisk????? Det kan være at du har fått noe som heter bakteriell vaginose................det lukter i hvertfall. Er forsåvidt ikke så farlig, men å gå med det lenge er ikke bra.

Det som kan ha skjedd er at bakteriene i din vagina plutselig finner ut at de ikke matcher din partners. Får å bli kvitt det må man gå på en antibiotika kur. Snakk med legen din neste gang du er der.

Klem Snehvit 24+0