PDA

Vis full versjon : Hvor skal dere føde?

pirelli
29-08-2002, 01:59
Syntes det er litt spennende å høre hvor dere skal føde, selv skal jeg føde på SiA, det gjorde jeg forrige gang også og har bare positive minner fra den gang :o

Så kanskje vi er noen som treffes på barsel.... :p selv om det er veldig leeeeeenge til :)

Saga
29-08-2002, 10:33
Men jeg går ut i fra at jeg skal føde på Buskerud Sentralsykehus.:eek:

I am
29-08-2002, 11:59
Har ikke bestemt meg, det blir enten St. Olavs Hospital eller OSS i Orkdal. Det blir et stykke å kjøre, men jeg tror det er verdt det, der får de nybakte foreldre servert mat på et brett etter fødselen, visstnok med en mamma-kopp, pappa-kopp, blomst i vase og rosa eller blå servietter. :) I tillegg får familien et familierom til disp de første 24 timene etter fødselen, så pappan kan være sammen med oss hele det første døgnet. :elsker2: :baby:Høres supert ut! På St. Olav har de i følge min mor ikke bad på rommene engang!

I am:)

Hampus
29-08-2002, 12:13
Skal føde på ST (Sentralsykehuset Telemark) når den tiden kommer! Fødte Sarah der og det var helt topp! :kidoki:

:findag:

6+5

Johanna
29-08-2002, 14:16
STORKEN! For den blir ikke lagt ned. Trallallala!

Termin 14 april.

jippii
29-08-2002, 19:08
Jeg har store planer om å søke meg til ABC-avdelinga ved Aker. Du som skal på Storken - vet du om ABC heller ikke skal nedlegges (håper, håper .. )?

LIZ
29-08-2002, 21:14
Jeg har vel ikke tenkt så utrolig mye over fødsel ennå:p Men jeg regner med at jeg har lyst til å føde på ABC avd. ved Aker sykehus, hvis den ikke skal legges ned:) :)

baby
29-08-2002, 21:29
SIA -her også
Bare fine minner jeg og..

Vianne
29-08-2002, 21:47
Regner med det blir på Storken, Bergen.
Sist fødte jeg på Stord Fylkessjukehus, men da var jeg ikke i Bergen når det hele startet. Var en fin opplevelse det også.

Midnight
29-08-2002, 22:50
Det blir nok Storken :D
Den skal heldigvis ikke nedlegges, og jeg vil ha en mest mulig naturlig fødsel.
Termin 6.oktober :klapp:

Klem Midnight og gutten i magen:storeb:

vjensen
30-08-2002, 00:11
Vet ikke ennå jeg.
I Oslo er det vel Ullevål, Aker og Rikshospitalet det står mellom. Vet fint lite om disse stedene.

Har såvidt hørt om denne ABC avdelingen, dere som vil føde der, er dere førstegangsfødende, eller har dere erfaring? Kan dere si noe mer om hva det går ut på?

meja
30-08-2002, 14:53
Ullevål Sykehus, tror jeg.

Selleri
31-08-2002, 20:25
ABC står for alternative birth care, og er - en alternativ fødeavdeling. De benytter ingen form for medisinsk smertelindring på den avdelingen. De bruker mye vann og "gammeldagse" smertelindringsmetoder. For å føde på en slik avdeling kan man ikke ha sukkersyke, høyt blodtrykk eller andre slike ting som kan by på problemer, og man kan heller ikke røyke. Etter det jeg har forstått har man svangerskapskontrollene på avdelingen, blant annet for å bli godt kjent på avdelingen og menneskene som jobber der. Et av prinsippene er tilstedeværelse av jordmor, men at moren selv bestemmer. Gå inn på hjemmesidene til Aker sykehus, så finner du mer informasjon der. Eller så kan du jo ringe til avdelingen.

Jeg har selv vurdert å føde på ABC, så hvis det er noen som har født på en slik avdeling, vil jeg veldig gjerne høre fra dere!!

Selleri 7+2

Gaupa
01-09-2002, 00:36
Det står vel mellom Rikshospitalet og Ullevål Sykehus. Har ikke helt bestemt meg.. Fødte på Ullevål sist, og var forsåvidt fornøyd med det! Det ser vel ut som det heller mot Ullevål tenker jeg :D!

Tidl. bruker
01-09-2002, 02:28
Blir på Storken som med førstemann. Vil ha en naturlig fødsel som mulig.:)