Vis full versjon : Er her enda
..tenkte jeg bare skulle si fra om at jeg fremdeles er hjemme (under sterk tvil fra legen) etter kontrollen i går.
Livmorhalsen var fremdeles 2cm lang, og jeg må ligge fram til fødsel, kun opp for mat og toalett.. Men det er nå bedre å ligge hjemme enn på sykehus, jeg kjenner jeg blir uvel av bare lukten på sykehus..
Så nå får jeg bare være glad for hver dag som går uten fødsel:)
Aud og gutta :baby: :baby: 27+5
AuroraBorealis
28-01-2003, 14:44
Aud: Godt å høre at det går fint med deg, og takk for svar om livmorhals! Jeg skal på kontroll i morgen og må forhøre meg om det da! Det er så fint å kunne ta del i andres erfaringer, det er jo ikke alt man klarer å snappe opp selv, særlig ikke som førstegangsfødende... Du kommer vel ikke akkurat til å få vært mye innom her lenger, men vil bare si at jeg tenker på deg og krysser fingrene. Masse lykke til og rug i vei!:)
Blåklokke
29-01-2003, 01:01
Så flink du er til å ruge :klapp: :klapp: :klapp:
Det er vel positivt at livmorhalsen ikke har blitt enda kortere, og for hver eneste dag blir de to små sterkere. Leste på BIM at lungene på tvillinger modnes tidligere enn på "enebarn", det er jo godt å vite. Hold ut, og ikke minst, hold oss oppdatert!
Gunhild Marie
29-01-2003, 14:45
:klapp: Du er her ennå- jippi!!:D
Håper det har stabilisert seg litt- du får ta det med ro og være flink rugekasse så lenge du kan!!
Lykke til- vi heier på deg!!!:klapp:
Jeg er ikke Demeter, men har fått låne hennes bærbare pc mens jeg er sengeliggende pga kort livmorhals jeg også.
Kort presentasjon:
Jeg heter Trude, er 31 år gammel og 31+2 uker på vei med 2 gutter i magen. Har vært sofaliggende i snart 4 uker p.g.a kort livmorhals. Den var 22 mm for 4 uker siden, det samme for 2 uker siden og etter kontroll i dag var den 18 mm. Så jeg må fortsette sofaleiet fram til fødsel. Vet hvordan du har det.
Ellers så er jeg i god fysisk form, men gleder meg utrolig til å få hilse på de to krabatene i magen om noen uker. Gynekologen mente at jeg fint kan holde 3-4-5 uker til, men det er jo umulig å forutsi 100%. De er sånn ca. 1500 gram nå, så det begynner å bli 2 store gutter. Hhv. 10 og 8% under gjennomsnittet for enlinger uten at det var noe merkbart spesielt iflg gynekologen. Jeg har jo vært litt småredd gjennom svangerskapet fordi graviditeten er et resultat av 4. prøverørsforsøk og jeg hadde mye blødninger de 14-15 første ukene.
Vel, det var meg og min historie. Skal se jeg blir en ny følgesvenn her inne på sidene de siste ukene av svangerskapet.
Hilsen fra Trude og Lars og Heljar (som jeg tror navnene blir)
Vil bare heie på dere ultratålmodige flinke rugere :klapp: :klapp: :klapp: :klapp:
Må si jeg beundrer dere, men med :baby: :baby: i magen, kan man jo gjerne havne i samme situasjon selv (gulp).
Lykke til jenter, og stå på!!!!
Stor klem fra
Hei Trude!
Felles skjebne - felles trøst..:uff:
Dette er litt for spennende, igrunn, men jeg håper jeg holder på dem til ihvertfall uke 32, det er også legenes mål. Så da begynner jo ihvertfall du og nærme deg:)
Lykke til videre med rugingen!!
Aud og gutta :baby: :baby: 27+7
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.