PDA

Vis full versjon : Konstant hodepine.

solstrålen
24-08-2006, 21:20
Jeg har gått med konstant hodepine siden i går. Har drukket masse vann, sovet ekstra, men ikke til hjelp. For 2 timer siden tok jeg to paracet, men det hjelper heller ikke.

Hva skal jeg gjøre? Det er vondt, fordi det dunker ekstremt i begge tinningene og i pannen.

Amaya
24-08-2006, 22:07
For meg er det lite som virker mot hodepiner saa jeg har ikke noe godt raad aa gi, men kanskje du skal stikke innom legen din aa sjekke at det ikke kommer av hoyt blodtrykk?

Happiest_Girl
24-08-2006, 23:29
Jeg hadde flere dager i forrige uke med skikkelig dundrene hodepine.
Ville ikke ta smertestillende, men ga opp til slutt og testa paracet.
Merka ingen bedring, så jeg prøvde ikke det mer.
Verken vann, søvn e.l. hjalp. Etter noen dager forsvant den like fort som den kom. Har ikke hatt lignende hodepine før, så jeg går utifra det er i sammenheng med svangerskapet.

Jaja, ikke at dette hjelper deg noe, tenkte bare dele min erfaring og si GOD BEDRING! :klemme:

-bille
24-08-2006, 23:35
Vet du, det eneste som fungerer på min hodepine om dagen er å drikke en kopp kaffe.. Ingenting annet fungerer, selv ikke Paracet. Men hver gang jeg drikker en kopp går det over. Er ellers forsiktig med kaffe og drikker det faktisk bare når jeg har hodepine. Det er mulig det er derfor det fungerer så bra.

God bedring:klem:

Sita
24-08-2006, 23:47
For meg er det lite som virker mot hodepiner saa jeg har ikke noe godt raad aa gi, men kanskje du skal stikke innom legen din aa sjekke at det ikke kommer av hoyt blodtrykk?

Signerer denne. Om det ikke gir seg selv om du drikker eller slapper av etc ville jeg tatt en liten sjekk på det.

Mata Hari
25-08-2006, 00:29
Ville sjekka det hos legen. Ikke for å skremme, men jeg tenkte litt på svangerskapsforgiftning....

solstrålen
25-08-2006, 09:44
Har fått time hos legen kl 11. Jeg våknet i natt av at jeg måtte kaste opp. Er svimmel og uvel, så derfor ringte jeg til legen. Håper de finner ut av hva det er, jeg klarte ikke sitte og høre på forelesingen i dag, løp ut på do hvert 5 min fordi jeg var så kvalm..:kvalm:

oppdatering kommer

Tone
25-08-2006, 11:37
Hei
Siden du ikke nevner det, så er du kanskje ikke plaget av migrene ellers?
Jeg har migrene, og den forverrer seg under svangerskapet. Dette fører til hyppige anfall og konstant hodepine i lange perioder, og også ofte kvalme. Vet ikke om dette er tilfellet for deg... Men ville bare si at det ikke trenger å være svangerskapsforgiftning.

Lykke til!

Hilsen Tone

solstrålen
25-08-2006, 16:10
Hei! Ja,det var mest sannsynlig migrene. Det kunne vare opp til 4 dager, og er omtrent akkurat slik jeg har hatt det. I tillegg har jeg litt lavt blodtrykk som kan være årsaken til svimmelheten.

HB'en var på 13, så det er jo flott. Jeg får bare ta det med ro frem til det gir seg igjen.

Amaya
25-08-2006, 16:30
Fint at det ikke var blodtrykket, men synd at det var migrene. Jeg har slitt med migrene i mange aar, og det er helt haaploest naa som jeg ikke kan ta noe for det. Det beste er aa legge seg i ett moerkt rom, stenge ute lyder og lukter til det gaar over igjen. Jeg faar migrene litt sjeldnere hvis jeg tar en daglig dose med vitaminer. Stress er en stor utloesnede faktor hos meg, saa det unngaar jeg som best jeg kan.

Haaper du slipper flere migrene anfall.

Sita
25-08-2006, 18:27
Godt du fant ut hva det var. Håper du finner noe som hjelper så du ikke får hyppige anfall. Migrene er ikke særlig godt. :comfort: