PDA

Vis full versjon : Noen som har prøvd / Skal prøve akupunktur?

CaT
28-01-2003, 15:00
Jeg er førstegangsfødende og har grubla mye over dette her med smertestillende. Ettersom jeg ikke vet nøyaktig hvor vondt det faktisk gjør og føde så er det veldig vanskelig og forberede seg på hva slags smertestillende jeg vil ha etc. Vel, iallefall har jeg tenkt til og begynne i det små med akupunktur og eller lystgass. Er det noen som har erfaring med akupunktur her eller som vet mer om det enn jeg? Har hørt at det kan bli litt mye "mas" med nåler og slikt når en har så vondt, andre igjen sverger til det.
:???:

Cazandra
28-01-2003, 16:58
Jeg prøvde akupunktur. Fikk 2 nåler i korsryggen da det var der jeg hadde mest smerter! Etter 15 minutter følte jeg at det tok "toppen" av smerten og den følelsen hadde jeg ca 1 time.
Kan gjerne prøve det igjen, jeg :)

Happy
28-01-2003, 23:19
Jeg fikk det for å roe fødselen mer ned, slik at jeg kunne sove, men det hjalp ikke noe på meg...

M
29-01-2003, 12:34
Jeg skal ha lystgass, men har veldig lyst til å prøve akupunktur.....

T-8

mayani
30-01-2003, 01:50
Jeg prøvde akupunktur under min siste fødsel for smertene. Jeg kan ikke si at det hjalp noe særlig. Det var jordmor som satte de på meg. Under dette svangerskapet har jeg gått til en skikkelig akupunktør som har hjulpet meg med svangerskapskvalmen, og da spurte jeg om dette med akupuntur som smertelindring under fødselen og mente at jormoren ikke hadde brukt de riktige sonene og at det fantes veldig gode punkter som lindret smerten.

Jeg tror absolutt du skulle prøve akupunktur, men håper bare at jordmoren du får er bedre enn min var. Jeg skulle ønske jeg kunne ta med akupunktøren min på fødselen, men det måtte vel bli hvis jeg vant i lotto eller noe:D

Lykke til.