Vis full versjon : Ansatt i "vikarbyrå" - søke permisjon?
Hei, håper noen kan svare på dette.
Jeg er ansatt i Adecco (tilsv. Manpower) og oppdraget mitt varer til slutten av juni i år. Jeg jobber imidlertid bare ut mars pga :baby: . Kan jeg søke permisjon fra dem eller må jeg avslutte oppdraget og skaffe meg nytt oppdrag når permisjonstiden er ferdig?
Jeg vet at de ikke betaler permisjonspengene, de må jeg få direkte fra trygdekontoret.
Noen som vet?????
I am
..for det første er du ansatt i Adecco, så det er evt dem du søker perm. fra (det steder der du er i oppdrag er ikke din arbeidsgiver, de har kjøpt en tjeneste av Adecco).
så beror det litt på avtalen med Adecco, er du ansatt tidsbegrenset, dvs. bare for oppdraget, eller ville du fortsatt vært ansatt hos Adecco, som så ville funnet nytt oppdrag til deg, dersom du ikke var gravid?
du må jo søke perm fra mars til juni, hvertfall. de kan ikke "tvinge" deg til å jobbe helt fram, det ville jo også innebære at du mistet 3 uker perm (før fødsel). hvis du har en tidsbegrenset kontrakt, er det fullt mulig at denne går ut mens du er borte.
det er noen som tror man ikke kan miste jobben mens man er i svangerskapsperm., men det er ikke riktig. du kan ikke sies opp FORDI du er gravid , men man kan sies opp av andre grunner, f.eks. manglende ordretilgang, rasjonalisering o.l. og er du ansatt i en tidsbegrenset stilling som "går ut" mens du er i perm., vel da er det sånn selv om du er i perm.
håper det hjalp litt. ellers er vel det beste å ta en prat med konsulenten din i Adecco. det er bra for begge parter at det er ryddige forhold, så dere kan ta opp samarbeidet på et senere tidspunkt.
Hei Charlie.
Takk for svar! Det hjalp litt. Konsulenten min hos Adecco er håpløs, så jeg vet ikke hvor mye det hjelper å prate med ham... jeg får se om jeg finner en hyggelig dame der jeg kan prate med, som kanskje kan hjelpe meg.
Hilsen I am
...ja, finn en annen. om ikke annet kan du stikke innom når du vet han har lunsj el. er på møte, hi-hi... :D
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.